Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Walentynki sprzedaż wina mocno wzrasta. Ciekawe dlaczego?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2017, 12:15
W Walentynki sprzedaż wina mocno wzrasta. Ciekawe dlaczego?
fot. Shutterstock

Polacy sięgają po wino w Walentynki nie tylko z powodu jego smaku. Podświadomie kojarzy się im ono z pożądaniem, dotykiem, nagością i erotyczną czerwienią - to wnioski z badań przeprowadzonych przez Centrum Rozwoju Biznesu Sostaric przy współpracy z psychologiem na zlecenie marki wina Oak View.

– Sprzedaż w tym okresie niezwykle wzrasta. Wino jest bezapelacyjnie najpopularniejszym dodatkiem do walentynkowej kolacji i wiedzieliśmy o tym od dawna, jednak ciekawość nie dawała nam spokoju. Wciąż zastanawialiśmy się dlaczego zakochani wybierają czerwone wino. Postanowiliśmy to sprawdzić – mówi Patrycja Sikorska, brand manager Oak View. Co ciekawe, kojarzone jest bardziej z seksualnością niż z kuchnią.

Jak się okazuje, 16 proc. Polaków sięga po nie m.in. podczas Walentynek. Co więcej, ponad 21 proc. respondentów wskazało, że pije je w trakcie romantycznego wieczoru we dwoje.

Badanie przedstawiło także, jaki rodzaj trunku cieszy się największym uznaniem. Na pierwszym miejscu z wynikiem 37 proc. znalazło się półsłodkie.  Na wytrawne decyduje się niemal 27 proc. Z kolei najrzadziej wybierane przez polskich konsumentów są wina słodkie (14,3 proc.).

Firma badawcza Sostaric, angażując uczestników, przeprowadziła spotkanie polegające na przedstawieniu skojarzeń z winem za pomocą własnoręcznie wykonanych prac.

Wyniki eksperymentu były zdumiewające. Według nich, picie wina kojarzy się z miłością, ukrytymi pragnieniami oraz erotyzmem. Świadczą o tym często wykorzystywane w pracach zdjęcia obrazujące: koronki, nagość, łóżko, świece.

Eksperci twierdzą, że po winie zwiększa się ochota na seks, a następnie jednogłośnie przyznają, że to przez zawarte w nim przeciwutleniacze. Jak się okazuje, duży udział w efekcie pobudzającym wina ma kolor trunku. Wino to nie tylko tzw. napój bogów, ale uznany afrodyzjak.

Zgodnie z badaniami, czerwień wzbudza w płci męskiej skojarzenia z seksualnością, erotyzmem i władzą. Nie bez powodu, barwa ta często pojawiała się w wynikach badań.

Co więcej, według analiz Journal of Personality and Social Psychology, kobieta w czerwonej sukience ma większe szansę uwieść mężczyznę, niż ta ubrana w niebieską. Dlatego to wino czerwone, stało się najpopularniejszym trunkiem Polaków (ponad 65 proc.). Nieco niższą pozycję w rankingu zdobyło białe – 24,8 proc. Różowe z kolei zyskało uznanie jedynie 9 proc. respondentów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jogi 13-02-2017, 13:55:
boszzzzzz.... Co siedzi w głowach tych dziennikarzy portalu ;)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.