Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Walentynki sprzedaż wina mocno wzrasta. Ciekawe dlaczego?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2017, 12:15
W Walentynki sprzedaż wina mocno wzrasta. Ciekawe dlaczego?
fot. Shutterstock

Polacy sięgają po wino w Walentynki nie tylko z powodu jego smaku. Podświadomie kojarzy się im ono z pożądaniem, dotykiem, nagością i erotyczną czerwienią - to wnioski z badań przeprowadzonych przez Centrum Rozwoju Biznesu Sostaric przy współpracy z psychologiem na zlecenie marki wina Oak View.

– Sprzedaż w tym okresie niezwykle wzrasta. Wino jest bezapelacyjnie najpopularniejszym dodatkiem do walentynkowej kolacji i wiedzieliśmy o tym od dawna, jednak ciekawość nie dawała nam spokoju. Wciąż zastanawialiśmy się dlaczego zakochani wybierają czerwone wino. Postanowiliśmy to sprawdzić – mówi Patrycja Sikorska, brand manager Oak View. Co ciekawe, kojarzone jest bardziej z seksualnością niż z kuchnią.

Jak się okazuje, 16 proc. Polaków sięga po nie m.in. podczas Walentynek. Co więcej, ponad 21 proc. respondentów wskazało, że pije je w trakcie romantycznego wieczoru we dwoje.

Badanie przedstawiło także, jaki rodzaj trunku cieszy się największym uznaniem. Na pierwszym miejscu z wynikiem 37 proc. znalazło się półsłodkie.  Na wytrawne decyduje się niemal 27 proc. Z kolei najrzadziej wybierane przez polskich konsumentów są wina słodkie (14,3 proc.).

Firma badawcza Sostaric, angażując uczestników, przeprowadziła spotkanie polegające na przedstawieniu skojarzeń z winem za pomocą własnoręcznie wykonanych prac.

Wyniki eksperymentu były zdumiewające. Według nich, picie wina kojarzy się z miłością, ukrytymi pragnieniami oraz erotyzmem. Świadczą o tym często wykorzystywane w pracach zdjęcia obrazujące: koronki, nagość, łóżko, świece.

Eksperci twierdzą, że po winie zwiększa się ochota na seks, a następnie jednogłośnie przyznają, że to przez zawarte w nim przeciwutleniacze. Jak się okazuje, duży udział w efekcie pobudzającym wina ma kolor trunku. Wino to nie tylko tzw. napój bogów, ale uznany afrodyzjak.

Zgodnie z badaniami, czerwień wzbudza w płci męskiej skojarzenia z seksualnością, erotyzmem i władzą. Nie bez powodu, barwa ta często pojawiała się w wynikach badań.

Co więcej, według analiz Journal of Personality and Social Psychology, kobieta w czerwonej sukience ma większe szansę uwieść mężczyznę, niż ta ubrana w niebieską. Dlatego to wino czerwone, stało się najpopularniejszym trunkiem Polaków (ponad 65 proc.). Nieco niższą pozycję w rankingu zdobyło białe – 24,8 proc. Różowe z kolei zyskało uznanie jedynie 9 proc. respondentów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jogi 13-02-2017, 13:55:
boszzzzzz.... Co siedzi w głowach tych dziennikarzy portalu ;)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH