Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Whisky w biznesie, wódka dla rodziny. Polacy często wybierają alkohole jako prezent

22 proc. Polaków deklaruje, że wybierając się na spotkanie towarzyskie, na którym wypada wręczyć prezent, decyduje się na alkohol. Podobnie jest w przypadku spotkań biznesowych, choć wówczas jest to prezent popularniejszy – decyduje się na niego co trzeci respondent (32,8 proc.). Zasadnicza różnica dotyczy jednak wybieranych trunków – rodzinnie i towarzysko najchętniej wręczamy wódkę (29,8 proc.), biznesowo - zdecydowanie wygrywa whisky (57,3 proc.).

Whisky w biznesie, wódka dla rodziny. Polacy często wybierają alkohole jako prezent
fot. Shutterstock

Alkohol to upominek uniwersalny, dlatego - jak wynika z badania zrealizowanego przez SW Research - wielu z nas na takie rozwiązanie się decyduje kupując upominki czy prezenty.

W listopadzie bieżącego roku Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research przeprowadziła badanie, którego celem było zdiagnozowanie, co Polacy najchętniej kupują z przeznaczeniem na prezent. Wyniki nie pozostawiły wątpliwości. Zdecydowanie największą popularnością cieszą się alkohole. Kupujemy je zarówno wybierając się na spotkanie towarzyskie, jak i wówczas, kiedy wizyta ma charakter biznesowy. Drugie co do popularności w obu przypadkach są kwiaty, bliskim i znajomym wręcza je 18,1 proc. badanych, partnerom biznesowym już tylko 11,1 proc. Tym, co jednak zwraca uwagę jest fakt, że w przypadku spotkań biznesowych co czwarty badany (25,7 proc.) deklaruje, że nie wręcza przy tej okazji żadnych prezentów.

Badanie zrealizowane przez SW Research pokazuje, że wybór alkoholu przeznaczonego na prezent, uzależniony jest od okazji. W przypadku spotkań towarzyskich jako najpopularniejszy trunek badani wskazali wódkę czystą (29,8 proc.), a następnie wino (26 proc.). Whisky, która przy tego typu okazjach to alkohol „trzeciego” wyboru (19,7 proc.), w przypadku spotkań biznesowych jest bezsprzecznym liderem rankingu. Wybiera ją 57,3 proc. badanych. Rzadziej w takich okolicznościach decydujemy się na koniak (14,3 proc.), wino (9,9 proc.) i wódkę (9,1 proc.).

Kryteria wyboru

Decyzja o zakupie alkoholu na prezent to pierwszy krok, kolejnym jest wybór kategorii. Na tym etapie wszystko wydaje się być proste, bo choć na rynku dostępnych jest wiele rodzajów alkoholi, to jest to jednak zbiór zamknięty. Problem może pojawić się wówczas, kiedy staniemy przed półką sklepową. Podjęcie konkretnej decyzji może przyprawić o ból głowy. Zdaniem badanych, najlepszym rozwiązaniem tej sytuacji jest wybór marek, które znamy i cenimy. Kryterium tym kieruje się 40 proc. osób. Drugą istotną przesłanką w tym przypadku jest jakość (26,6 proc). Produkty w opakowaniach okazjonalnych, często wzbogacone o dodatki, które licznie pojawiają się w okresach przedświątecznych, wybiera 13,7 proc. badanych.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    SW Research RSS ALERT    /    branża alkoholowa RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    prezenty RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Agata 2018-12-13 14:57:57
    Dla szefa kupiliśmy koniak z wysokiej półki i lot w leszczyńskim tunelu aerodynamicznym. Zrzuta była to można było zaszaleć z prezentem
  • Mąż 2018-12-14 10:01:37
    Agata, z wysokiej półki w sklepie ściągany? czy chodzi ci że przepłaciliście ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.