Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Whisky z Indii najlepiej sprzedającymi się alkoholami mocnymi świata

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 24-07-2015, 19:45
Whisky z Indii najlepiej sprzedającymi się alkoholami mocnymi świata

Z najnowszego raportu The Millionaires Club prezentującego kondycję branży spirytusowej wynika, że w dziesiątce najlepiej sprzedających się trunków wysokoprocentowych świata znajdują się dwie marki whisky, obie produkowane w Indiach.

Millionaires Club to ranking najlepiej sprzedających się na świecie mocnych alkoholi przygotowywany co roku przez magazyn „Drinks International”. Na listę trafiają jedynie te marki, których sprzedaż przekroczyła w minionym roku milion 9-litrowych skrzynek. Aktualny ranking obejmuje 169 pozycji.

Najlepiej sprzedającą się whisky w 2014 roku była hinduska marka Officer’s Choice, która jako pierwsza whisky przekroczyła poziom sprzedaży ponad 30 milionów 9-litrowych skrzynek. W porównaniu do 2013 roku jej popularność wzrosła o 31 proc., co pozwoliło Officers Choice zająć trzecią pozycję wśród największych marek mocnych alkoholi.

Autorzy raportu podkreślają, że 3-procentowy pod względem ilości wzrost sprzedaży whisky w minionym roku osiągnięto głównie dzięki większej sprzedaży indyjskiej whisky, burbona oraz japońskiej i irlandzkiej whisky. W przypadku szkockiej blended whisky wzrost odnotowały jedynie tańsze marki William Lawson, Passport, Label 5, Sir Edward’s. Nie zmienia to faktu, że ma ona najwyższą sprzedaż w kategorii, a burbon i irish whisky osiągnęły w roku 2014 odpowiednio zaledwie 40proc. i 8 proc. jej wielkości.

- Czołówka najlepiej sprzedających się whisky na świecie pokazuje potęgę rynku indyjskiego. W pierwszej dziesiątce znajduje się aż 8 regionalnych marek produkowanych w Indiach. Jedyne dwie obecne tam marki globalne to Johnny Walker, który zajął trzecie miejsce i Jack Daniels na szóstej pozycji. Indie są światowym liderem konsumpcji whisky, co oczywiście przyczynia się do szybkiego rozwoju produkcji owego trunku w skali krajowej – mówi Colin Hampden-White, dyrektor inwestycyjny Stilnovisti.

W 2013 roku aż 47 proc. globalnego spożycia whisky miało miejsce w Indiach. Tamtejszy rynek zdominowany jest przede wszystkim przez trunki regionalne, co spowodowane jest bardzo wysokim cłem przywozowym, które podwyższa ceny zagranicznych alkoholi.

Wśród 15 marek globalnych, których sprzedaż najbardziej wzrosła w ubiegłym roku jest aż sześć rodzajów whisky. Sprzedaż Black & White (szkocka) wzrosła o 17 proc., 100 Pipers (szkocka) – 14 proc., a Jameson (irlandzka) o 9 proc. Co prawda pierwszą pozycję na liście najszybciej rosnących marek zajmuje Jack Daniel’s Tennessee Honey ze wzrostem aż o 27 proc., ale autorzy rankingu zaliczają ten alkohol do kategorii likierów.

Natomiast na podobnej liście 15 marek regionalnych o najwyższej dynamice wzrostu sprzedaży znajduje się sześć whisky – wszystkie produkowane są w Indiach. Sprzedaż single malt whisky utrzymuje się na stałym poziomie, szczególnie dzięki kolejnym wzrostom w USA. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH