REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes Kompanii Piwowarskiej na FRSiH: Konsument współtworzy markę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-10-2016, 08:27
Wiceprezes Kompanii Piwowarskiej na FRSiH: Konsument współtworzy markę
Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu, Kompania Piwowarska SA. Fot. PTWP

W dobie postępującej digitalizacji i popularności social mediów musimy zdawać sobie sprawę, że konsument współtworzy markę. Zadano nam nawet kiedyś pytanie, czy nie boimy się ”przejęcia kontroli nad marką” przez konsumentów. Uważamy, że komunikację do konsumentów trzeba prowadzić w sposób autentyczny i otwarty: należy pamiętać, że to nie jest przekaz w jedną stronę, to jest dialog i współtworzenie - mówiła Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu, Kompania Piwowarska SA w trakcie debaty „Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

REKLAMA

– Gdybym chciała używać wyłącznie komunikatów racjonalnych, to długo bym tą drogą nie poszła. W przekazach marketingowych musimy opierać się na komunikatach emocjonalnych. 90 proc. wszystkich reakcji w mózgu to są reakcje nieuświadomione i emocje takie właśnie są. Jakąkolwiek decyzję podejmujemy, to rządzą nami emocję i to jest część nieuświadomiona. Gdybym budowała reklamę na przekazie racjonalnym, docierałabym z przekazem tylko do 10 proc. mózgu konsumentów. Pamiętajmy jednak, że emocje są ważne, ale nie są jedyne, bo muszą czemuś służyć – mówiła Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu, Kompania Piwowarska SA. 

Tłumaczyła, że podczas tworzenia marki ważne jest znalezienie prawdy konsumenckiej, wokół której ludzie mogą się zgodzić bądź pokłócić. Ważny jest również dobór konkretnego zestawu emocji, który prowadzi do tego, żeby się wyróżnić oraz istotna jest konsekwencja w działaniu. 

- Staramy się nie rozgraniczać mediów na te tradycyjne i te nowoczesne, kluczem jest efektywne dotarcie do konsumenta przy zastosowaniu odpowiedniego mixu mediów, nawiązanie dialogu i wywołanie u konsumenta konkretnych reakcji Są u nas marki, które mają więcej budżetu w digitalu, bo ich odbiorca częściej przebywa w Internecie – mówiła. Równie ważny jak efektywny mix mediów jest stosowany w nich kontent. 

- Marka Lech jest ważna dla millenialsów. Dlaczego? Dlatego, że my odpowiedzieliśmy na potrzeby, które widzimy u millenialsów. Bardziej niż inne osoby, millenialsi muszą najpierw pokochać i polubić markę, a dopiero potem ją kupują. Cechują się głodem autentyczności – mówiła. 

Opowiadała o stworzeniu wirtualnego „Leszka Chmielewskiego”, który inspiruje pozytywnie oraz zachęca do działania. Aby nie był to wyłącznie komunikat z ekranu TV, ale stał się namacalny i autentyczny, powstał projekt CSR  LECHSTARTER, w którym można było zgłosić projekty z obszaru zazieleniania, zmian na bardziej estetyczne otaczającej przestrzeni, promowania nowych technologii lub łączenia ludzi poprzez np. rewitalizację podwórek lub innej przestrzeni wokół mieszkańców. Głosowanie odbyło się w Internecie i internauci sami wybrali miejsca, które miały dostać zmienione, a marka Lech przyznała 1 mln zł na realizacje wspólnie wybranych projektów. 

- Dzięki temu projektowi wiele się nauczyliśmy, jeśli chodzi o słuchanie konsumentów i reagowanie na ich prawdziwe potrzeby. Musimy zdawać sobie sprawę, że w dobie postępującej digitalizacji i popularności social mediów konsument współtworzy markę. Zadano nam nawet kiedyś pytanie, czy nie boimy się ”przejęcia kontroli nad marką” przez konsumentów. Uważamy, że komunikację do konsumentów trzeba prowadzić w sposób mądry i otwarty: to już nie jest komunikat w jedną stronę – to dialog, współtworzenie. Trzeba mieć odwagę, żeby prowadzić go w sposób mądry, autentyczny, a jeśli trzeba, potrafić przyznać się otwarcie do błędów i je skorygować - tłumaczyła Iwona Doktorowicz-Dudek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (14 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH