Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Andrzej Szumowski: Marzę, aby 90 proc. polskich wyrobów spirytusowych szło na eksport

  • Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2016, 10:09
Wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard: Marzę, by 90 proc. polskich wódek szło na eksport
Andrzej Szumowski, przewodniczący Rady Głównej ZP PPS, fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

- Ciągle wierzę, że polskie władze przestaną traktować wódkę i inne wyroby spirytusowe produkowane w naszym kraju jako coś, do czego nie bardzo chcieliby się przyznawać - mówi Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard i przewodniczący rady głównej Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Andrzej Szumowski mówił o promocji polskich wyrobów spirytusowych zagranicą podczas konferencji ZP PPS "Branża alkoholi mocnych w 2016 roku - wyzwania i plany."

- Z zazdrością patrzymy jak wspierany jest eksport narodowych brandów szkockiej whisky, francuskiego koniaku czy szampana nie tylko przez narodowe instytucje i dyplomację, ale też organy odpowiedzialne za promocję gospodarki tych krajów. Ale gdy nasz Minister Spraw Zagranicznych przed polską prezydencją powiedział, że będzie promował węgierskie wino albo premier polskiego rządu mówi, że sukces smakuje "jak dobry francuski szampan" to skąd mamy czerpać pomoc? - pytał Szumowski.

Przewodniczący rady głównej ZP PPS przypomniał, że podczas Expo 2015 w Mediolanie jedynym miejscem, w którym serwowano wódkę był pawilon białoruski. - Przez 9 miesięcy nie udało mi się znaleźć człowieka, który powiedziałby: tak, ja jestem odpowiedzialny i podejmę decyzję o możliwości wprowadzenia w polskim pawilonie konsumpcji narodowych alkoholi. Nie tylko wódki, bo mamy też miody pitne, nalewki, cydr. Ostatecznie nie było u nas żadnego z tych produktów, bo przecież na polskim stoisku „nie wypada mówić o alkoholach” - dodał Szumowski. 

Wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard podkreślał działania, które Komisja Europejska podejmuje na rzecz promowania na świecie rodzimych tj. unijnych alkoholi, szczególnie tych z oznaczeniami graficznymi. - Dzieje się tak dlatego, że te produkty generują bardzo wysokie zyski, a jednocześnie służą promocji regionów, z których pochodzą. Szkocka whisky jest eksportowana w 92 proc., a w przypadku francuskiego koniaku poza granice trafia ok. 91 proc. produkcji. Marzy mi się dzień, w którym 90 proc. produkcji wyrobów spirytusowych wyprodukowanych na terytorium Polski będzie eksportowane na świat. Obecnie wskaźnik ten wynosi 19 proc. - dodał Andrzej Szumowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • M W 02-03-2016, 13:46:
90% to wysoka poprzeczka jak nie będą przeszkadzać to Prezes Szumowski to zrobi on to potrafi jest mistrzem ceremonii i nie tylko

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH