Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard na FRSiH: Nie zgadzam się z tezą, że następuje odwrót od alkoholi mocnych

Konsument chętnie sięga po alkohole mocne takie jak whisky, gin czy rum – mówił Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard w trakcie debaty „Rynek alkoholi - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Wiceprezes nie zgadza się z tezą, że następuje odwrót od alkoholi mocnych.

Wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard na FRSiH: Nie zgadzam się z tezą, że następuje odwrót od alkoholi mocnych
Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard fot. PTWP

Na rynku alkoholi w Polsce następuje zmiana preferencji konsumentów. Coraz chętniej sięgają oni po lepszej jakości alkohole mocne premium, a swe zainteresowanie kierują też w stronę alkoholi o niższej zawartości procentów niż czysta wódka, w tym coraz popularniejsze alkohole smakowe. Konsumenci coraz chętniej sięgają też m.in. po cydry, wina, piwa smakowe czy bezalkoholowe 0,0%, a także oczywiście po piwa rzemieślnicze.

O preferencjach konsumentów i premiumizacji na rynku alkoholi mówił podczas debaty na FRSiH Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard, gdy poruszony został wątek rosnącej popularności alkoholi w wersji „light”.

– Prosiłbym o powstrzymanie się od takich tez, że rynek odchodzi od alkoholi mocnych, bo np. bardzo popularne są takie alkohole jak whisky, gin czy rum. Konsument chętnie sięga po te alkohole – mówił Andrzej Szumowski i wskazał, że te segmenty znacząco się rozwijają.

Dodał, że w przypadku czystych wódek trzeba zaznaczyć, że rośnie tutaj sprzedaż segmentu premium. - Poza tym rośnie też nisza wódek kraftowych i mam nadzieję, że ten trend się utrzyma – mówił Andrzej Szumowski.

Polska Wódka

Zaznaczył też, że najwyższy czas zmienić postrzeganie wódki w Polsce, odbudować jej pozycję, a także wypromować ją na świecie i zwiększyć eksport.

 - Japończycy są dumni z sake, Francuzi ze wszystkiego co ma posmak alkoholu, Szkocja z whisky, Irlandia z whiskey, zaś Meksyk to tequila. Natomiast my w Polsce dzięki świadomej lub nieświadomej polityce okresu powojennego zrobiliśmy wszystko, aby wódka była elementem dyskomfortu, żeby nie powiedzieć wstydu, Polaków. Czas to zmienić i odbudować jej pozycję – mówił Andrzej Szumowski.

- Jeśli popatrzymy na doświadczenia Francuzów, którzy kalwados, szampan czy wino wynieśli do poziomu dumy narodowej, to my - kraj i ojczyzna wódki - powinniśmy zrobić wszystko, aby Polska kojarzyła się z wódką, a wódka kojarzyła się z Polską, a nie z Rosją – dodał.

I zaznaczył, że ponad pięć lat temu została utworzona definicja Polskiej Wódki i z tego oznaczenia do tej pory zdecydowało się korzystać i spełniać zasady tej definicji kilku producentów. 

- Od pięciu lat mamy stworzoną definicję Polskiej Wódki przez Stowarzyszenie Polska Wódka – Polish Vodka Association. Jest to oznaczenie geograficzne. I my jako branża, ale nie tylko sama branża, ale też inni, którzy reprezentują nasz kraj, powinniśmy promować tę Polską Wódkę na świecie. Polska jest pierwszym producentem wódki w UE i 4-tym na świecie po Rosji, USA i Ukrainie, a moglibyśmy być nawet pierwszym – dodał.

- Marzy mi się, żeby udział eksportu polskiej wódki był na poziomie eksportu np. koniaku z Francji, czyli ponad 90 proc. W Polsce eksport to zaledwie ok. 20 proc. produkcji – podkreślił wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard.

Andrzej Szumowski jest jednocześnie prezesem Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    rynek alkoholu RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT    /    alkohole smakowe RSS ALERT    /    eksport wódki RSS ALERT    /    polska wódka RSS ALERT    /    polska wódka na świecie RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Polska Wódka RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    Andrzej Szumowski RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.