Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Wiceszef MSZ: Wizerunek polskiej wódki jest obciążony zaszłościami z czasów PRL

- Dostrzegam pewną obawę przed zbytnim wiązaniem wizerunku Polski z wódką, która w moim przekonaniu jest w pewien sposób zakorzeniona w tej przeszłości, do której raczej nie chcielibyśmy nawiązywać. Widzę tutaj duże pole do zmiany. - mówi Aleksander Stępkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych podczas III Kongresu Branży Spirytusowej w Warszawie.

Wiceszef MSZ: Wizerunek polskiej wódki jest obciążony zaszłościami z czasów PRL
Aleksander Stępkowski, podsekretarz stanu w MSZ (fot. wikipedia.org/CC BY-SA 4.0)

Stępkowski przyznał, że ze względu na negatywne skojarzenia związane z wódką, MSZ powinno promować inne rodzaje polskich alkoholi tradycyjnych, np. miody, nalewki.

- Te alkohole nie kojarzą się aż tak bardzo z przaśną atmosferą poprzedniej epoki. Zdaję sobie sprawę, że są to uwarunkowania są z jednej strony wyjątkowo niesprawiedliwe, ale jednak obecne. I trzeba wykonać tu pewien istotny wysiłek, również jeśli chodzi o naszą dyplomację - dodał.

Podsekretarz Stanu w MSZ zaapelował do branży spirytusowej o wzięcie pod uwagę wspomnianych barier psychologicznych i pomoc w ich pokonaniu.

- Dużym problemem jest kwestia dostępności polskich alkoholi mocnych w sklepach wolnocłowych, w których zaopatrują się placówki dyplomatyczne. Polskich alkoholi nie ma tam w ogóle lub są obecne w niewielkim stopniu, przez co możliwość zaopatrywania w nie placówek jest ograniczona. W dodatku w ostatnim okresie istotnemu zmniejszeniu uległa liczba samych placówek dyplomatycznych. Być może wkrótce będzie ich więcej, ponieważ pracujemy nad odtworzeniem części z nich, przez co zwiększy się ilość miejsc, w których taka promocja mogłaby się odbywać - dodał.

Stępkowski przyznał, że jeśli chodzi o rozwój eksportu polskiej wódki kluczowe są rynki wschodzące.

- Trzeba znajdować nowe rynki zbytu. MSZ jest bardzo zdeterminowane żeby wspierać polski przemysł w ogóle i na pewno nie uczyni wyjątku dla przemysłu spirytusowego. Natomiast proszę mieć świadomość, że to nie my jesteśmy w tej mierze głównym graczem. Kluczowe jest tutaj zaangażowanie Ministerstwa Rozwoju - dodał.

Zdaniem Stępkowskiego nie ulega wątpliwości, że polska dyplomacja powinna promować polską wódkę.

- Jest dużo do zrobienia, ale niestety, nic nie wskazuje na to żeby w najbliższym czasie coś się zmieniło. Gdy rozmawialiśmy o tym jakimi prezentami podjąć uczestników szczytu NATO, temat alkoholi mocnych został od razu odrzucony. To oznacza, że trzeba rozmawiać. Musimy zdawać sobie sprawę, że w Polsce wielu osobom, zwłaszcza z klasy średniej, picie wódki źle się kojarzy, a reszta woli pić wino. Te stereotypy istnieją, więc nie obrażajmy się na nie, ale pracujmy, by je zmienić - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • nie wstydze sie 2016-07-20 14:25:03
    wstydzac sie wodki potwierdzamy ze mamy z nia problem, ja nie mam, ale osoba ktora kategorycznie odrzuciła alkohol mocny ze szczytu NATO (w wieczornej kolacji) pewnie ma problem z alkoholem...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.