Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceszef MSZ: Wizerunek polskiej wódki jest obciążony zaszłościami z czasów PRL

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-07-2016, 11:21
Wiceszef MSZ: Wizerunek polskiej wódki jest obciążony zaszłościami z czasów PRL
Aleksander Stępkowski, podsekretarz stanu w MSZ (fot. wikipedia.org/CC BY-SA 4.0)

- Dostrzegam pewną obawę przed zbytnim wiązaniem wizerunku Polski z wódką, która w moim przekonaniu jest w pewien sposób zakorzeniona w tej przeszłości, do której raczej nie chcielibyśmy nawiązywać. Widzę tutaj duże pole do zmiany. - mówi Aleksander Stępkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych podczas III Kongresu Branży Spirytusowej w Warszawie.

Stępkowski przyznał, że ze względu na negatywne skojarzenia związane z wódką, MSZ powinno promować inne rodzaje polskich alkoholi tradycyjnych, np. miody, nalewki.

- Te alkohole nie kojarzą się aż tak bardzo z przaśną atmosferą poprzedniej epoki. Zdaję sobie sprawę, że są to uwarunkowania są z jednej strony wyjątkowo niesprawiedliwe, ale jednak obecne. I trzeba wykonać tu pewien istotny wysiłek, również jeśli chodzi o naszą dyplomację - dodał.

Podsekretarz Stanu w MSZ zaapelował do branży spirytusowej o wzięcie pod uwagę wspomnianych barier psychologicznych i pomoc w ich pokonaniu.

- Dużym problemem jest kwestia dostępności polskich alkoholi mocnych w sklepach wolnocłowych, w których zaopatrują się placówki dyplomatyczne. Polskich alkoholi nie ma tam w ogóle lub są obecne w niewielkim stopniu, przez co możliwość zaopatrywania w nie placówek jest ograniczona. W dodatku w ostatnim okresie istotnemu zmniejszeniu uległa liczba samych placówek dyplomatycznych. Być może wkrótce będzie ich więcej, ponieważ pracujemy nad odtworzeniem części z nich, przez co zwiększy się ilość miejsc, w których taka promocja mogłaby się odbywać - dodał.

Stępkowski przyznał, że jeśli chodzi o rozwój eksportu polskiej wódki kluczowe są rynki wschodzące.

- Trzeba znajdować nowe rynki zbytu. MSZ jest bardzo zdeterminowane żeby wspierać polski przemysł w ogóle i na pewno nie uczyni wyjątku dla przemysłu spirytusowego. Natomiast proszę mieć świadomość, że to nie my jesteśmy w tej mierze głównym graczem. Kluczowe jest tutaj zaangażowanie Ministerstwa Rozwoju - dodał.

Zdaniem Stępkowskiego nie ulega wątpliwości, że polska dyplomacja powinna promować polską wódkę.

- Jest dużo do zrobienia, ale niestety, nic nie wskazuje na to żeby w najbliższym czasie coś się zmieniło. Gdy rozmawialiśmy o tym jakimi prezentami podjąć uczestników szczytu NATO, temat alkoholi mocnych został od razu odrzucony. To oznacza, że trzeba rozmawiać. Musimy zdawać sobie sprawę, że w Polsce wielu osobom, zwłaszcza z klasy średniej, picie wódki źle się kojarzy, a reszta woli pić wino. Te stereotypy istnieją, więc nie obrażajmy się na nie, ale pracujmy, by je zmienić - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nie wstydze sie 20-07-2016, 14:25:
wstydzac sie wodki potwierdzamy ze mamy z nia problem, ja nie mam, ale osoba ktora kategorycznie odrzuciła alkohol mocny ze szczytu NATO (w wieczornej kolacji) pewnie ma problem z alkoholem...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 073) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH