Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Więcej wina z Francji trafi do Polski

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 11-06-2014, 16:46
Więcej wina z Francji trafi do Polski
fot.materiały prasowe


- Polski rynek jest coraz bardziej atrakcyjny dla francuskich importerów wina, dlatego chcemy zwiększyć ich obecność na nim - zapowiada francuska agencja UBIFRANCE. Dziś Francja zajmuje piąte miejsce na liście eksporterów wina do Polski, w dużym stopniu ze względu na przepisy akcyzowe, które winiarze znad Loary postrzegają jako utrudnienie we współpracy.


Powołana przez francuskie Ministerstwo Gospodarki, Przemysłu i Pracy Agencja do spraw Międzynarodowego Rozwoju Przedsiębiorstw UBIFRANCE zachęca rodzimych producentów wina do wejścia na Polski rynek. Żartów nie ma, bo chodzi o prestiż na rynku win, gdzie przecież Francja nie od dziś jest światowym liderem.


I chociaż w dotyczących kraju pochodzenia wina preferencjach polskich konsumentów Francja zajmuje trzecie miejsce (za Włochami i Hiszpanią), to najnowsze dane Francuskich Służb Celnych wskazują, że z dostawami na poziomie 110 tys. hl Francja jest na polskim rynku dopiero piąta (za: Niemcami, Bułgarią, Włochami i Hiszpanią).

- Niemcy nie są może pierwszym eksporterem wina francuskiego do Polski, ale z całkowitymi dostawami rzędu 200 tys. hektolitrów rocznie przodują w statystykach dostaw - mówi Igor Michalski z UBIFRANCE. - Nie posiadam szczególnych statystyk pokazujących, ile z wina, które Niemcy wysyłają do Polski, pochodzi z Francji. I choć niemiecki WEIN INSTYTUT podaje, że rocznie do Polski trafia ok 30 tys. hl niemieckich win, to z pewnością nie czyni ich liderem na tym rynku. Są jednak największym ośrodkiem, przez który przechodzi handel na skalę europejską - mówi Igor Michalski. Dlatego właśnie agencja podejmuje działania, które mają zmienić te statystyki na korzyść Francji.

Z informacji, jakie docierają do UBIFRANCE od producentów wina, wynika, że jedną z przeszkód najczęściej wskazywanych przez francuskich winiarzy są polskie przepisy, a konkretnie wymogi formalne, które są zupełnie obce przedsiębiorcom nad Loarą, takie jak obowiązek naklejenia banderoli na każdą butelkę.

Francuscy winiarze korzystają w tym zakresie przeważnie z pracy ręcznej - w kraju, w którym godzina robocza nie jest tania. Rodzinne winnice dają sobie samodzielnie radę przy mniejszych zamówieniach, ale zdarza się, że z tych większych rezygnują właśnie ze względu na banderole!
- W niektórych dużych winnicach na liniach butelkowania wina można już spotkać maszyny do banderolowania. Ze względu na rozwój eksportu do Polski inwestycja w sprzęt tego typu jest obecnie coraz częściej rozważana przez wytwórnie wina i niektóre centra logistyczne we Francji - przyznaje Igor Michalski. Dodaje jednak, że decyzja nie jest prosta, bo przy takiej inwestycji trzeba brać pod uwagę także inne bariery handlowe, takie jak rozdrobiony rynek importerów (w Polsce działa bardzo wielu małych importerów), niewielkie zamówienia czy mała liczba restauracji z francuską kuchnią (np. w porównaniu z liczbą włoskich restauracji), co znacznie ogranicza sprzedaż wina poprzez kanał HoReCa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.