Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Wina bezalkoholowe alternatywą dla niepijących

Wina bezalkoholowe to idealna opcja dla kierowców, kobiet w ciąży, osób na diecie czy przyjmujących leki – słowem, tych wszystkich, którzy nie mogą spożywać alkoholu, a chcieliby uczcić ważne chwile. Mowa o stosunkowo nowej kategorii w branży – winach bezalkoholowych. Jak mówią szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa, to kategoria, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem Polaków, ale też  korzysta z efektu świeżości na rynku.

Wina bezalkoholowe alternatywą dla niepijących
fot. Shutterstock

Z całą pewnością, wina bezalkoholowe to  doskonała alternatywa dla tradycyjnych win  dostępnych na rynku. Dlatego poszerzenie bogatej linii win musujących  Henkell o wersję bezalkoholową, było kwestią czasu. - Żyjemy w czasach pełnej mobilności, jesteśmy 24 godziny na dobę on line, a przemieszczenie się z miejsca na miejsca stało się standardem, który dotyczy większość z nas - mówi Anna Kalinowska, Dyrektor ds. Produkcji i Inwestycji w firmie Henkell Freixenet Polska Sp. z o. o.

- W takich okolicznościach nie zawsze możemy sobie pozwolić na celebrowanie ważnych chwil przy udziale win zawierających alkohol. Dobrze jest jednak uczestniczyć w świętowaniu, nie rezygnując ze smaku wina - dodaje.

JNT Group bacznie obserwuje rynek i testuje nowe rozwiązania. W tej chwili  w swoim portfolio ma  bezalkoholową wersję grzańca.

- Klienci rozgrzewają się nim w zimowe wieczory, jednak niejednokrotnie muszą zrezygnować z tradycyjnego wina np. podczas jazdy na nartach. Wtedy chętnie sięgają po wariant bezalkoholowy.  Trend ten obserwujemy również w HoReCa, gdzie restauratorzy – przyzwyczajeni już do serwowania drinków non-alcohol (np. Mojito) lub piwa bezalkoholowego – wprowadzają do swojej karty win te bez alkoholu lub z jego niską zawartością  – mówi Jakub Nowak, prezes firmy JNT Group. 

Wina bezalkoholowe ma już w swojej ofercie firma Bartex, niebawem wypuszcza na rynek kolejne nowości z tej kategorii. Powód? Kategoria ma potencjał.

- W dzisiejszym świecie moda na zdrowy tryb życia i bycie  „fit” jest wszechobecna. Obniżając poziom alkoholu do poziomu 0,0 %, redukujemy zawartość kalorii o 70 %. Daje to możliwości użycia słowa „light” w opisie win bezalkoholowych. Docelową grupę naszych klientów w tej kategorii  widzimy w  osobach uprawiających aktywnie sport, na diecie. Bardzo dużą grupę stanowią także konsumenci, którzy  nie mogą spożywać alkoholu z uwagi na różne ograniczenia - kobiety w ciąży, kierowcy. Nie bez znaczenia jest fakt, że jakość takich produktów potwierdzona certyfikatem Halaal, daje duże możliwości  kreowania rynku w krajach arabskich - tłumaczy Grzegorz Bartol, wiceprezes firmy Bartex.

Jak mówi z kolei Adam Dużyński, analityk rynku alkoholi w firmie Nielsen, wartość rocznej sprzedaży bezalkoholowego wina musującego to w tej chwili niecałe 1,5 miliona złotych, zaś wina stołowego – 4 miliony (podczas gdy piwa bezalkoholowego – 700 mln zł).

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    wina bezalkoholowe RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    rynek wina bezalkoholowych RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.