REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wina Sophia z Eurocash zmienią układ sił na rynku; to nowe rozdanie w kategorii win stołowych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-12-2016, 10:38
Wina Sophia z Eurocash zmienią układ sił na rynku; to nowe rozdanie w kategorii win stołowych
Podpisanie umowy licencyjnej 21.09.2016 r., od lewej Andrzej Kolasa, dyrektor zarządzający Scorpios oraz Konrad Korzeniewski, kierownik zarządzania kategorią wina w Eurocash fot. Scorpios

Zawarcie umowy licencyjnej przez firmę Scorpios, właściciela marki win Sophia, z Grupą Eurocash zmieni dotychczasowy układ sił na rynku i otwiera zupełnie nowe perspektywy dla marki Sophia. Można śmiało mówić o nowym rozdaniu w kategorii win stołowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kolasa, dyrektor zarządzający firmy Scorpios.

REKLAMA

- Sophia w końcu uzyskała spokój, którego brakowało w jej 25-letniej burzliwej historii. Pamiętajmy, że z różnych względów wina Sophia nigdy nie były promowane na szeroką skalę, a mimo to nadal zaliczają się do ścisłej czołówki win stołowych. Dzięki współpracy z Grupą Eurocash nasza marka otrzyma silne wsparcie marketingowe. Na efekty nie będziemy musieli długo czekać – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kolasa, dyrektor zarządzający firmy Scorpios.

Firma Scorpios ładnych kilka lat prowadziła na polskim rynku winiarskim walkę z nielegalnym handlem winami marki Sophia. Walka dobiegła końca, a rynek został oczyszczony z nielegalnych produktów. Większość sporów z dystrybutorami związanych z marką Sophia udało się zakończyć polubownie, a z byłymi importerami win Sophia takimi jak grupa Ambra i Vinex Slavyantsi zostały zawarte ugody.

Natomiast rozmowy podjęte z grupą Eurocash doprowadziły do podpisania nowej umowy licencyjnej. Pod koniec listopada Grupa Eurocash podała, że została jedynym w Polsce legalnym dystrybutorem marki win Sophia - lidera rynku wina od lat 90. do pierwszej dekady XXI wieku. 

Co umowa z Eurocash zmienia dla win Sophia i w działalności Scorpios, a także co dzięki niej zostanie osiągnięte?

- Po wycofaniu się ze sprzedaży Sophii przez konkurencyjne firmy powstała luka, którą niezwłocznie należało zapełnić. Nasz dotychczasowy licencjobiorca nie dysponował wystarczającym potencjałem, a Eurocash to silny partner biznesowy posiadający rozbudowaną sieć dystrybucyjną - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kolasa.

- Zawarcie umowy licencyjnej z Grupą Eurocash zmienia dotychczasowy układ sił na tym rynku i otwiera zupełnie nowe perspektywy dla marki Sophia. Możemy śmiało mówić o „nowym rozdaniu” w kategorii win stołowych – dodaje.

Grupa Eurocash została jedynym w Polsce legalnym dystrybutorem marki Sophia - lidera rynku wina od lat 90. do pierwszej dekady XXI wieku. Nowa Sophia jest dystrybuowana wyłącznie do małych i średnich sklepów, w których powalczy o odzyskanie swojej dawnej pozycji. Sophii nie będzie można znaleźć w dyskontach. Sophia ma stanowić silną pozycję w segmencie win do 10 złotych.

Sophia to jedna z najstarszych marek wina w Polsce. Po raz pierwszy na rynku pojawiła się w 1985 roku i od razu zyskała wielką popularność wśród polskich konsumentów.

Powrót oryginalnej Sophii na polskie stoły dokonał się za sprawą właściciela marki, firmy Scorpios, która skutecznie i definitywnie powstrzymała nielegalną konkurencję, przez wiele lat wprowadzającą do obrotu podróbki win Sophia. W efekcie tych działań oraz porozumienia pomiędzy Scorpios i Eurocash konsumenci będą mogli cieszyć się oryginalnymi winami Sophia dostępnymi na terenie całego kraju.

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • oleś koleś 14-01-2017, 17:59:
Każdy z branży dobrze wie że Zośka była zawsze obiektem wielkiego pożądania, do tego stopnia że nawet jak widać uciekano się do trwania w przestępstwie byle tylko mieć ją przez chwilę.
Właśnie dlatego że jest to dobre i tanie wino.
To nie jest niszowe wino dla koneserów ale i nikt rozsądny kupując wino za dychę tego nie oczekuje.

  • temar 14-01-2017, 15:54:
cobra, kłania się czytanie ze zrozumieniem.
Scorpios jak rozumiem jest właścicielem znaku towarowego Sophia , a więc udziela licencji na znak towarowy firmie Eurocash i na tym jego rola się kończy. Jest licencjodawcą, pewnie ma jeszcze jakiś wpływ na strategię - to wszystko. Za całą resztę, czyli import, dystrybucję itd. odpowiada licencjobiorca czyli Eurocash.
Poza tym na butelce jest wyraźnie napisane że wyprodukowano i rozlano w Bułgarii i kod paskowy jest bułgarski więc gdzie tu mowa o jakimś rozlewie.
A już na pewno bym się wstrzymał z oskarżeniami o oszustwo itp., bo obie firmy bogate i jak widać konsekwentnie , wręcz niezmordowanie, potrafią dochodzić swoich praw w sądach..
  • henio 14-01-2017, 14:59:
a cobra widzę pod wszystkimi artykułami i to jako jedyny , Sophię hejtuje. Najprawdopodobniej jest z którejś firmy która Sophią nielegalnie handlowała a teraz jest wściekły że Eurocash wszystkich wyślizgał :))
a teraz pewnie zmieni nick..
Sophia zawsze wzbudzała wielkie emocje i wielkie pożądanie ..

Zobacz wszystkie komentarze (10)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (27 343) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH