Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wina Sophia z Eurocash zmienią układ sił na rynku; to nowe rozdanie w kategorii win stołowych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-12-2016, 10:38
Wina Sophia z Eurocash zmienią układ sił na rynku; to nowe rozdanie w kategorii win stołowych
Podpisanie umowy licencyjnej 21.09.2016 r., od lewej Andrzej Kolasa, dyrektor zarządzający Scorpios oraz Konrad Korzeniewski, kierownik zarządzania kategorią wina w Eurocash fot. Scorpios

Zawarcie umowy licencyjnej przez firmę Scorpios, właściciela marki win Sophia, z Grupą Eurocash zmieni dotychczasowy układ sił na rynku i otwiera zupełnie nowe perspektywy dla marki Sophia. Można śmiało mówić o nowym rozdaniu w kategorii win stołowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kolasa, dyrektor zarządzający firmy Scorpios.

- Sophia w końcu uzyskała spokój, którego brakowało w jej 25-letniej burzliwej historii. Pamiętajmy, że z różnych względów wina Sophia nigdy nie były promowane na szeroką skalę, a mimo to nadal zaliczają się do ścisłej czołówki win stołowych. Dzięki współpracy z Grupą Eurocash nasza marka otrzyma silne wsparcie marketingowe. Na efekty nie będziemy musieli długo czekać – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kolasa, dyrektor zarządzający firmy Scorpios.

Firma Scorpios ładnych kilka lat prowadziła na polskim rynku winiarskim walkę z nielegalnym handlem winami marki Sophia. Walka dobiegła końca, a rynek został oczyszczony z nielegalnych produktów. Większość sporów z dystrybutorami związanych z marką Sophia udało się zakończyć polubownie, a z byłymi importerami win Sophia takimi jak grupa Ambra i Vinex Slavyantsi zostały zawarte ugody.

Natomiast rozmowy podjęte z grupą Eurocash doprowadziły do podpisania nowej umowy licencyjnej. Pod koniec listopada Grupa Eurocash podała, że została jedynym w Polsce legalnym dystrybutorem marki win Sophia - lidera rynku wina od lat 90. do pierwszej dekady XXI wieku. 

Co umowa z Eurocash zmienia dla win Sophia i w działalności Scorpios, a także co dzięki niej zostanie osiągnięte?

- Po wycofaniu się ze sprzedaży Sophii przez konkurencyjne firmy powstała luka, którą niezwłocznie należało zapełnić. Nasz dotychczasowy licencjobiorca nie dysponował wystarczającym potencjałem, a Eurocash to silny partner biznesowy posiadający rozbudowaną sieć dystrybucyjną - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kolasa.

- Zawarcie umowy licencyjnej z Grupą Eurocash zmienia dotychczasowy układ sił na tym rynku i otwiera zupełnie nowe perspektywy dla marki Sophia. Możemy śmiało mówić o „nowym rozdaniu” w kategorii win stołowych – dodaje.

Grupa Eurocash została jedynym w Polsce legalnym dystrybutorem marki Sophia - lidera rynku wina od lat 90. do pierwszej dekady XXI wieku. Nowa Sophia jest dystrybuowana wyłącznie do małych i średnich sklepów, w których powalczy o odzyskanie swojej dawnej pozycji. Sophii nie będzie można znaleźć w dyskontach. Sophia ma stanowić silną pozycję w segmencie win do 10 złotych.

Sophia to jedna z najstarszych marek wina w Polsce. Po raz pierwszy na rynku pojawiła się w 1985 roku i od razu zyskała wielką popularność wśród polskich konsumentów.

Powrót oryginalnej Sophii na polskie stoły dokonał się za sprawą właściciela marki, firmy Scorpios, która skutecznie i definitywnie powstrzymała nielegalną konkurencję, przez wiele lat wprowadzającą do obrotu podróbki win Sophia. W efekcie tych działań oraz porozumienia pomiędzy Scorpios i Eurocash konsumenci będą mogli cieszyć się oryginalnymi winami Sophia dostępnymi na terenie całego kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • oleś koleś 14-01-2017, 17:59:
Każdy z branży dobrze wie że Zośka była zawsze obiektem wielkiego pożądania, do tego stopnia że nawet jak widać uciekano się do trwania w przestępstwie byle tylko mieć ją przez chwilę.
Właśnie dlatego że jest to dobre i tanie wino.
To nie jest niszowe wino dla koneserów ale i nikt rozsądny kupując wino za dychę tego nie oczekuje.

  • temar 14-01-2017, 15:54:
cobra, kłania się czytanie ze zrozumieniem.
Scorpios jak rozumiem jest właścicielem znaku towarowego Sophia , a więc udziela licencji na znak towarowy firmie Eurocash i na tym jego rola się kończy. Jest licencjodawcą, pewnie ma jeszcze jakiś wpływ na strategię - to wszystko. Za całą resztę, czyli import, dystrybucję itd. odpowiada licencjobiorca czyli Eurocash.
Poza tym na butelce jest wyraźnie napisane że wyprodukowano i rozlano w Bułgarii i kod paskowy jest bułgarski więc gdzie tu mowa o jakimś rozlewie.
A już na pewno bym się wstrzymał z oskarżeniami o oszustwo itp., bo obie firmy bogate i jak widać konsekwentnie , wręcz niezmordowanie, potrafią dochodzić swoich praw w sądach..
  • henio 14-01-2017, 14:59:
a cobra widzę pod wszystkimi artykułami i to jako jedyny , Sophię hejtuje. Najprawdopodobniej jest z którejś firmy która Sophią nielegalnie handlowała a teraz jest wściekły że Eurocash wszystkich wyślizgał :))
a teraz pewnie zmieni nick..
Sophia zawsze wzbudzała wielkie emocje i wielkie pożądanie ..

Zobacz wszystkie komentarze (10)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.