Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel marki Sophia upomina się o swoje prawa

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-12-2014, 15:51
Właściciel marki Sophia upomina się o swoje prawa
(fot. materiały prasowe)

Duża popularność marki Sophia nie oznacza bynajmniej, że jej właściciel zarabia na sprzedaży swoich win krocie. Jego licencjobiorca ma spore problemy z pozyskaniem nowych zamówień. Dzieje się tak, ponieważ wiele firm funkcjonujących na rynku alkoholowym handluje własnymi winami, bezprawnie oznaczając je znakiem Sophia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl adwokat Dariusz Wasser.

Sophia to jedno z najbardziej rozpoznawalnych win w Polsce. Już w czasach minionego ustroju politycznego marka ta mocno zakorzeniła się w świadomości Polaków. Do dziś konsumenci chętnie sięgają po Sophię, ponieważ jest dla nich dobrze znaną, sprawdzoną marką wina. Popularność tego wina nie maleje od lat, mimo iż jego sprzedaż nigdy nie była wspierana działaniami marketingowymi. Stanowi to ewenement na rynku alkoholowym w Polsce.

- Sam znak, a dokładniej słowno-graficzny znak towarowy Sophia R-69873 podlega w Polsce ochronie prawnej od końca 1990 roku. Wtedy to bułgarska spółka Vinimpex Sofia złożyła w polskim Urzędzie Patentowym zgłoszenie, które następnie skutkowało rejestracją tego znaku w rejestrze znaków towarowych - wyjaśnia Dariusz Wasser.

- Obecnie właścicielem znaku jest warszawska spółka Scorpios sp. z o.o., która w 2013 r. zdecydowała się powierzyć dystrybucję importowanych z Bułgarii win marki Sophia wyłącznemu licencjobiorcy, tj. Sophia Polska Wyłączny Licencjonowany Importer P. Wojciński, M. Wojciński Sp. j. z siedzibą w Piasecznie - dodaje.

Zwraca uwagę, że duża popularność marki Sophia nie oznacza bynajmniej, że jej właściciel zarabia na sprzedaży swoich win krocie. Jego licencjobiorca ma spore problemy z pozyskaniem nowych zamówień. Dzieje się tak, ponieważ wiele firm funkcjonujących na rynku alkoholowym handluje własnymi winami, bezprawnie oznaczając je znakiem Sophia. Firmy te nie ponoszą kosztów, które legalny licencjobiorca musi uwzględnić w cenie swoich produktów (opłaty licencyjne, nakłady związane z utrzymaniem odpowiedniej jakości produktu, nakłady na promocje marki). W efekcie rynek jest zalewany winami wątpliwej jakości, których ceny hurtowe są dużo niższe niż cena oferowana przez uprawnionego licencjobiorcę. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH