Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wódka to różnego rodzaju skrajności. Wstydzimy się jej czy się nią szczycimy?

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 27-02-2017, 13:49
Wódka to różnego rodzaju skrajności. Wstydzimy się jej czy się nią szczycimy?
fot. shutterstock

– Wódka to są różnego rodzaju skrajności. Jedną z popularnych skrajności wizerunku wódki za granicą są wódki bardzo ekskluzywne, reklamowane przez ambasadorów marek, którzy są celebrytami. To są wódki, które pije James Bond. Tymczasem Polacy często uważają ten alkohol za coś związanego z czasem PRL-u – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Sobieszuk, założyciel Eat Polska, który prowadzi wycieczki vodka tour dla obcokrajowców.

Jak mówi założyciel Eat Polska, wódka spopularyzowała się w końcówce XVIII w., a w czasie PRL-u wskoczyła na pierwsze miejsce. Obecnie niektóre marki, które w czasach PRL-u istniały i istnieją do dzisiaj, wielu osobom nie kojarzą się najlepiej. Widać to m.in. podczas planowania wesel, kiedy młodzi ludzie, mając do wyboru polskie i zagraniczne wódki, wybierają te drugie.

– Często rozmawiam ze znajomymi planującymi wesela i oni zwykle decydują się na marki zagraniczne. W efekcie bywa, że wybierają gorszą wódkę, ale droższą i zagraniczną, ponieważ polska im się źle kojarzy. To jest największy problem – przyznaje Michał Sobieszuk.

Ten ambiwalentny stosunek Polaków do wódki widać także przy vodka tour. –  Próbowaliśmy robić degustacje dla Polaków vodka tour i to się nie udawało. Polacy nie są zainteresowani płaceniem za spotkanie z wódką. „Płacić pieniądze na picie wódy?” Kiedy opowiadam o vodka tour, pierwszą reakcją jest szeroki uśmiech i wszyscy wyobrażają sobie, jak się zataczamy, śpimy w twarzą w sałatce albo klepiemy kelnerki po tyłku, bo taki wizerunek wódki dominuje. Tymczasem my chcemy się wódką pochwalić, bo naprawdę jest czym – mówi Sobieszuk.

Dużo bardziej takimi wycieczkami zainteresowani są obcokrajowcy. – Goście z zagranicy są często o wiele bardziej otwarci na wycieczki o wódce niż Polacy. Jednym z wizerunku wódki za granicą są wódki bardzo ekskluzywne, reklamowane przez ambasadorów marek, którzy są celebrytami. To są wódki, które pije James Bond. A przecież James Bond nie piłby alkoholu, który nie jest elegancki i luksusowy – zaznacza założyciel Eat Polska.

Podczas takiej wycieczki goście zabierani są do kilku wyselekcjonowanych przez miejsc, barów, restauracji, koktajl-barów – od średnio eleganckich do bardzo eleganckich. Oprócz degustacji wycieczki opierają się na narracji, czyli całej historii. – Dajemy gościom do spróbowania 5 do 7 porcji wódki 20 ml. Jednocześnie łączymy te degustacje z jedzeniem. Do każdej wódki jest dobrana tradycyjna przekąska. Jeśli ktoś nawet nie jest specjalnie przekonany do tego, by czegoś spróbować (np. nóżek), to po naszej opowieści dowiaduje się, że warto, że jest to jakieś doświadczenie. Przekonujemy tym samym gości do przełamywania pewnych barier. Podając gościom wódki, opowiadamy o nich, z czego są zrobione, kiedy się je pije, jaki jest ich kontekst, dlaczego coś jest wódką, a coś nie jest. Czy że coś kiedyś mogło być nazywane wódką, a teraz już nie. Do tego dołączamy cały kontekst kulturowy. Opowiadamy m.in. o polskich weselach – wymienia Michał Sobieszuk.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obserwator 28-02-2017, 09:50:
To trafne spostrzeżenie. I cóż z tego wynika?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.