Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wprowadzenie cydru może okazać się rynkowym sucesem

  • Autor: portalspozywczy.pl / PRW
  • Data: 18-07-2013, 13:39

Olbrzymi sukces wdrożeń ostatnich lat na Bałkanach czy w Beneluksie wróży sukces polskim producentom cydru. Jaka będzie rzeczywistość, okaże się za około pół roku, po analizie pierwszych kompleksowych zestawieniach raportów sprzedażowych. Polska Rada Winiarstwa intensywnie wspiera działania polskich producentów m.in. poprzez zachęcanie ich do ubiegania się o nadanie cydrom oznaczenia znakiem jakości "Poznaj Dobrą Żywość".

Sezon letni to czas sprzedażowy napojów lekkich, orzeźwiających, przeznaczonych do bezpośredniej konsumpcji, najlepiej po schłodzeniu. Dlatego właśnie na ten okres zaplanowano cydrową ekspansję. Producenci, którzy swoją linię asortymentową rozszerzyli o ten produkt to Bartex Sp. z o.o. Sp. k., Ambra SA oraz Warwin SA. Przeszkodą może okazać się trudność w dotarciu do klienta ze względu na ograniczenia w promocji i reklamowaniu (ze względu na restrykcyjną ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi).

Polska Rada Winiarstwa nie szczędzi wysiłków, aby wesprzeć producentów i udzielić konsumentom rzetelnej i miarodajnej wiedzy o nowym produkcie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakub 19-07-2013, 12:41:
Wystarczyłoby aby polscy producenci jabłek, razem z ze związkiem producentów cydru, do którego byłby wolny dostęp, skrzyknęli się i razem zrobili kampanię, fundowaną np. z unijnych pieniędzy, o ile to możliwe. Niestety, ale aby cydr na dobre zadomowił się w Polsce, faktycznie potrzeba lat, moim zdaniem, 10-15, może 20. Przepisy powinny być tak dostosowane, aby to zwykli sadownicy i zwykli, mali producenci mogli bez przeszkód produkować i sprzedawać cydr i perry, także przez internet. Powinno się stworzyć także marki regionalne lub marki, bazujace na regionalnych jabłkach, np. Cydr Grójecki, bazujacy na Jabłkach Grójeckich ChOG. Absolutnie nie wolno dopuścić, by marki były skupione wokół producentów, np. Cydr Lubelski powinien być marką regionalną, produktem regionalnym, którego producentem będą wszyscy chętni, mali i duzi producenci, korzystający z jabłek określonych odmian, pochodzących z województwa Lubelskiego. Tak jest w krajach o bogatej tradycji wytwarzania cydru - Cydr Normandzki, Cydr Bretoński, Sidra z Astrurii, Hessischer Apfelwein, itd. Nie wierzę na pewno w scenariusz brytyjsko-irlandzki, gdzie cider i perry są nawet popularniejsze i tańsze niż piwo. Chociaż chciałbym, aby tak kiedyś było, bo wolę cydr od piwa, miodu czy wina, nie mówiąc o obrzydliwej wódce.
  • Degustator 19-07-2013, 10:36:
Nie cieszcie się przedwcześnie. Polacy mają takie oto alkoholowe, utrwalone, nawyki: wódka, piwo, wino. Zanim cydr chwyci, to minie mnóstwo lat. I nigdy nie będzie tak popularny jak piwo. Ponadto, kto wyłoży pieniądze na promocję cydru? Przecież nie jeden producent, bo na jego plecach pojadą inni? Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi? Wątpię. Tak więc cydr będzie się gdzieś niszowo kołatał po sklepach. Z drugiej strony, to był skandal, że Polska - największy producent jabłek w Europie - nie wytwarzała cydru. Ot, kolejny polski paradoks.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.