Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Wycofanie reklam piwa będzie większym problemem dla browarów niż stacji telewizyjnych

Wprowadzenie zakazu emisji reklam piwa między godz. 20 a 23 nie zachwieje pozycją nadawców. Ale dla producentów piwa wspomniane ograniczenia mogą być sporym problemem. - Zabranie im możliwości prowadzenia szerokiej komunikacji z klientami, może mieć negatywny wpływ na ich biznes, a zatem również na gospodarkę - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl.

Wycofanie reklam piwa będzie większym problemem dla browarów niż stacji telewizyjnych
fot. za pexels.com

W połowie przyszłego roku mogą wejść w życie nowe przepisy, zgodnie z którymi reklamy piwa będą mogły być emitowane w telewizji, kinach, radiu i teatrach jedynie w godzinach 23-6. Obecnie browary mogą reklamować się już od godz. 20.

Z szacunków domu mediowego Starcom (Publicis Media) wynika, że producenci piwa wydali przez trzy kwartały br. na reklamę we wszystkich mediach 160,7 mln zł netto (po uwzględnieniu rabatów). Najwięcej, bo ponad 100 mln zł, przeznaczyli na telewizję. Drugim najchętniej wybieranym kanałem komunikacji był internet, który na tych reklamach zarobił 41,5 mln zł. 

Paweł Bronisz, senior multiscreen trading manager w Publicis Media, szacuje, że obecnie ponad 65 proc. komunikacji reklamowej piwa w telewizji odbywa się w tzw. prime time, czyli w godz. 20-23. Oznacza to, że według danych firmy w całym ub.r. za emisję spotów piwa w tym paśmie zapłacono 68,8 mln zł, a w trzech kwartałach br. - 65,3 mln zł.

Więcej na www.wirtualnemedia.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

reklama piwa RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    reklamy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.79.137
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.