Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wydatki na zakup piw Kompanii Piwowarskiej w pubach i restauracjach sięgają ok. 1,6 mld zł

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2014, 14:07
Wydatki na zakup piw Kompanii Piwowarskiej w pubach i restauracjach sięgają ok. 1,6 mld zł
fot. KP

W branży gastronomicznej w Polsce sprzedaje się niewielki odsetek piwa Kompanii Piwowarskiej. Wydatki konsumenckie na zakup piwa KP w pubach i restauracjach szacuje się na 1,58 miliarda złotych (bez VAT) - wynika z raportu firm EY i Regioplan.

Przy średnim obrocie w branży gastronomicznej na poziomie 113.823 zł na osobę, w gastronomii można przypisać sprzedaży piwa Kompanii Piwowarskiej 13.900 miejsc pracy.

Raport EY (dawniej Ernst & Young) i Regioplan przygotowano w 2013 roku, a obejmuje on przede wszystkim dane za 2012 rok.

W analizowanym okresie Kompania Piwowarska uwarzyła niemal 14,4 mln hektolitrów piwa, co dało jej w tamtym czasie ok. 37 proc. udziałów w rynku piwowarskim w Polsce.

Kompania Piwowarska oddaje do budżetu w postaci podatków ok. 4,2 miliarda złotych, a na tę kwotę złożyły się wpływy z akcyzy i podatku VAT od produkcji i sprzedaży piwa (2,97 mld zł) oraz podatki związane z wynagrodzeniami, od osób prawnych, środowiskowe i inne (1,25 mld zł).

Wkład KP w polską gospodarkę można wyrazić też w kategoriach wartości dodanej. Całkowita wartość dodana w Polsce generowana przez Kompanię Piwowarską i firmy w sektorach dostawców, branży gastronomicznej i detalicznej w związku z produkcją i sprzedażą piwa to 3,6 mld zł. Udział samej KP w tej kwocie wynosi 1,39 mld zł (39%), zaś pozostałe składowe to 220 mln zł - sektor detaliczny, 660 mln zł - sektor gastronomii i aż 1,32 mld zł generowane przez dostawców.

W 2012 roku Kompania Piwowarska bezpośrednio zatrudniała 3.261 osób, jednak dzięki zakupom, produkcji oraz sprzedaży piwa stworzyła łącznie 60.400 miejsc pracy w całej Polsce. Większość z nich (33 500 osób) była związana z zaopatrzeniem, w szczególności z rolnictwem, na pozostałą część składają się pracownicy sektora detalicznego (9 700) i branży gastronomicznej (13 900).

Kompania Piwowarska jest liderem rynku piwa w Polsce, wchodzącym w skład grupy SABMiller.

Do portfela marek KP należą takie polskie piwa jak m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego. W wybranych lokalach firma oferuje też niepasteryzowane piwo prosto z browaru, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr - Green Mill Cider - napój produkowany ze 100% soku jabłkowego.

Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tomek PH 12-04-2014, 20:32:
KP Zajechaliście gastronomię na maxa, kiedyś piwo w kegu było tańsze od butelki a dzisiaj to jest prawie różnica nawet 1 zł na 0,5l więc jaki sens ma sprzedawać piwo lane w lokalach gdzie jeszcze każecie sobie płacić za szklanki, kpina i nic poza tym co zrobiliście.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH