Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Z bąbelkami w Nowy Rok. Polacy pokochali prosecco

Wina musujące to kategoria, która bardzo dynamicznie rozwija się na całym świecie. Na sklepowych półkach jest duży wybór, bąbelki odgrywają bowiem szczególną rolę w celebracji ważnych chwil i to z pewnością te trunki będą gościły w domach wielu z nas podczas nadchodzących świątecznych dni – ocenia Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Z bąbelkami w Nowy Rok. Polacy pokochali prosecco
fot. pixabay.com

Fenomen posecco

Chyba żaden inny trunek nie zrobił tyle dla kategorii win musujących w ostatnich latach  co Prosecco. To bez wątpienia najpopularniejsze obecnie wino musujące na świecie. To ono, niezmiennie, jest siłą napędową kategorii win musujących.  Dość powiedzieć, że rynek Prosecco  w Polsce odnotował 12 % wzrost w stosunku do roku poprzedniego,  podczas gdy cała kategoria win musujących wzrosła o 4 % (wg CMR, panel sklepów detalicznych, 07.2017-06.2018, sales volume). Słowem -  Polacy pokochali ten trunek. 

- Popularność Prosecco zniwelowała także sezonowość w konsumpcji win musujących. Stało się już regułą, że Prosecco bije rekordy popularności także w okresie letnim. Niemniej, to ciągle grudzień jest najbardziej strategicznym miesiącem jeśli chodzi o  zainteresowanie winami musującymi w sprzedaży detalicznej – aż 31 % sprzedaży rocznej generowane jest właśnie w tym miesiącu (żródło: CMR, panel sklepów detalicznych, sales volume, 2017)  – wskazuje Anna Kalinowska, dyrektor ds. produkcji i inwestycji w firmie Henkell&CO. Polska (członka ZP PRW).

- Boom na Prosecco  zapoczątkowany 5 lata temu, zmienił przyzwyczajenia konsumentów. Zwrócili się oni w stronę bardziej szlachetnych i dobrych jakościowo trunków, kosztem tanich „szampanów”. W 2017 roku  zabrakło fizycznych możliwości produkcji większych ilości wina Prosecco, z uwagi na duży nieurodzaj. Dzisiaj sytuacja jest diametralnie inna, ceny Prosecco spadły, gdyż na rynku pojawiło się dużo nowych graczy - mówi zaś Grzegorz Bartol, prezes firmy Bartex, która też jest członkiem ZP PRW.

Jak zauważa prezes Bartexu, popularność prosecco spowodowana jest większą zamożnością naszego społeczeństwa,  a także zmieniającą się pogodą (cieplejsze lata). 

Nie tylko włoskie bąbelki

Ogromne zainteresowanie ze strony rynku powoduje, że kategoria win musujących  cały czas rozwija – pojawiają się nowe produkty i marki. Klienci oczekują nowości także i w tym przypadku.

- Polacy piją wina musujące w tradycyjnych odsłonach, ale też bardzo dobrze przyjęły się wina musujące w różnych wariantach smakowych – mówi Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń.

- W odpowiedzi na tę potrzebę, nasza firma wprowadziła na rynek nowe smaki win musujących - trzy owocowe koktajle, a także orzeźwiający, popularny na całym świecie włoski drink. Zwłaszcza panie kochają te wina za niepowtarzalny smak, ale też nowoczesny design, który idealnie wpisuje się w charakter kobiecych spotkań - dodaje.

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    wina musujące RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    prosecco RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.