REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zakaz reklamy wyrobów tytoniowych jest omijany przez przemysł tytoniowy

  • Autor: PAP
  • Data: 30-05-2013, 13:58

Zakaz reklamy tytoniu prowadzi do znaczącego zmniejszenia liczby osób rozpoczynających palenie oraz osób już palących - podkreśliła dyrektor biura WHO w Polsce Paulina Miśkiewicz w środę, z okazji przypadającego 31 maja Światowego Dnia bez Tytoniu.

REKLAMA
Hasłem przewodnim tegorocznego Światowego Dnia Bez Tytoniu jest "zakaz reklamy i promocji tytoniu oraz sponsoringu przez firmy tytoniowe".

Z tej okazji na seminarium w siedzibie ministerstwa zdrowia dyskutowano w środę m.in. o tym, czy obowiązujące w Polsce przepisy dotyczące zakazu reklamy i promocji wyrobów tytoniowych są wystarczające.

Jak podkreśliła podczas seminarium dyrektor biura WHO w Polsce, "zakaz wszelkiej reklamy, promocji i sponsorowania przez firmy tytoniowe jest zgodny z Ramową Konwencją WHO o Ograniczaniu Używania Tytoniu, którą także Polska ratyfikowała".

"Międzynarodowe doświadczenia potwierdzają, że kompleksowe zakazy w tym obszarze prowadzą do zmniejszenia liczby osób rozpoczynających palenie, szczególnie wśród młodzieży, oraz do zmniejszania liczby osób palących" - zaznaczyła Miśkiewicz. "Reklamy kreują mylny wizerunek, że palenie papierosów jest miłe, przyjemne i nie jest szkodliwe" - dodała.

Według niej obowiązujące w Polsce przepisy o zakazie reklamy wyrobów tytoniowych są omijane przez przemysł tytoniowy. Jak wyliczała, można spotkać się z szeregiem strategii umożliwiających promocję produktów, np. ekspozycja opakowań w miejscach sprzedaży, umieszczanie nad półkami bannerów reklamowych, darmowe próbki, lokowanie produktu w filmach, teledyskach, a także sponsoring i działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, np. wspieranie kampanii prospołecznych przez koncerny tytoniowe. Zwróciła uwagę, że również sama forma opakowania wyrobów tytoniowych stanowi formę promocji, ponieważ opakowania te są atrakcyjne szczególnie dla młodzieży i kobiet.

"Przepisy w Polsce mogłyby być lepsze. One istnieją, natomiast branża tytoniowa obchodzi je w różny sposób" - oceniła.

Z koeli wiceminister zdrowia Igor Radziewicz-Winnicki zaznaczył, że w Polsce mamy już przepisy zakazujące reklamy papierosów, jednak to, czy są one przestrzegane, zależy od organów ścigania oraz od nas samych. Zaapelował o reagowanie obywateli np. w sytuacji, gdy widzą, że ktoś sprzedaje papierosy dzieciom. "To zjawisko jest bagatelizowane" - ocenił.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH