Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zakupy on-line i zbierane dane wpływają na postawy konsumentów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2014, 11:02

Rosnąca popularność zakupów on-line, połączona z rozwojem trendu zbierania danych (tzw. Big Data), ma coraz większy wpływ na postawy i zachowania konsumentów na całym świecie - wynika z najnowszego badania McCANN Truth Central.

- Równie szybko, jak rośnie wykorzystanie Big Data, rośnie też dysonans wśród konsumentów. Z jednej strony oczekują oni by marketerzy precyzyjnie trafiali z konkretnymi produktami w ich potrzeby, z drugiej, nie są zadowoleni z faktu, że by było to możliwe, muszą pozwolić im na śledzenie swoich zwyczajów zakupowych - komentuje Wojciech Borowski, prezes McCANN Worldgroup. 

Opublikowane przez McCANN Truth Central badanie „Prawda o zakupach" ujawnia, jak kształtuje się obszar postaw i zachowań konsumenckich na całym świecie.

Badacze przyjrzeli się wszystkim aspektom związanym z zakupami, w tym zakupom on-line, zakupom przez urządzenia mobilne i w sklepach tradycyjnych, stosunkowi konsumentów do zbierania danych osobowych i wkraczania w ich prywatność oraz ich preferencjom, jeśli chodzi o doświadczenia podczas zakupów.

84% osób biorących udział w badaniu jest świadomych, że firmy, których produkty kupują, śledzą odwiedzane przez nie strony i na tej podstawie budują spersonalizowane rekomendacje kolejnych towarów. Jednocześnie konsumenci akceptują takie praktyki jako element transakcji wymiennej: są gotowi dzielić się danymi, jeśli tylko będą mieli jasność co do wynikających z tego korzyści. (Taka gotowość do współpracy jest z roku na rok coraz wyższa: w 2011 roku deklarowało ją 45% osób, w 2014 - już 59%).

Większość konsumentów jest zaniepokojona nadmierną zależnością od algorytmów i wykorzystywaniem przez sklepy internetowe danych osobowych (Big Data). 71% osób deklaruje, że martwi je ilość informacji, które sklepy posiadają na ich temat.

Niemal połowa osób na świecie wyobraża sobie siebie korzystających ze skanera linii papilarnych na palcach, czy tęczówki oka, podczas autoryzacji płatności w sklepie. Co szósta chciałaby korzystać z technologii płatności zaimplantowanej w ciele.

Użycie technologii niesie za sobą duże zmiany zwyczajów zakupowych konsumentów. Zakupy w środku nocy, czy nawet w czasie jedzenia obiadu, nikogo już nie dziwią. 39% osób badanych twierdzi, że możliwość robienia zakupów o dowolnej porze, to największa spośród emocjonalnych korzyści, jakie dają im zakupy on-line. A co 4 osoba nie ma problemu z przerwaniem spotkania czy kolacji, w której bierze udział, tylko po to, żeby kupić coś na kończącej się właśnie aukcji internetowej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 501) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.