Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zdecydowana większość Polaków pije alkohol przynajmniej od czasu do czasu

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2014, 11:19
Zdecydowana większość Polaków pije alkohol przynajmniej od czasu do czasu
fot. Grupa Ambra

W Polsce na liście najpopularniejszych trunków alkoholowych niezmiennie znajduje się piwo, potem wódka, a następnie wino. Ok. 72 proc. Polaków deklaruje picie alkoholu przynajmniej od czasu do czasu.

Z badań „Wino - zwyczaje, preferencje, zakupy, konsumpcja", przeprowadzonych na zlecenie Lidl Polska przez Millward Brown we wrześniu 2014 r. wynika, że 72 proc. Polaków deklaruje picie alkoholu przynajmniej od czasu do czasu. 

59 proc. ankietowanych odpowiada, że najpopularniejszym trunkiem jest piwo, 48 proc. mówi, że wódka, a 40 proc. że wino, przy czym i wino,
i wódka jest rodzajem alkoholu mającym taką samą ilość zdeklarowanych fanów - po 12 proc.

Wino pijemy poza posiłkami

Statystyczny Polak pije ok. 3,1 litra wina na głowę rocznie. Najczęściej pije wino czerwone, półsłodkie w cenie do 30 zł za butelkę. Badania Millward Brown pokazują, że aż 73 proc. konsumentów wybiera wina w cenie do 30 zł za butelkę, 23 proc. wybiera wina w przedziale do 20 zł za butelkę, a 50 proc. w przedziale 20-30 zł za butelkę.

Polak pija wino jako samodzielny alkohol, poza posiłkami (61 proc. odpowiedzi) w dodatku napełniając kieliszki okazjonalnie, bo jedynie kilka razy w ciągu roku (35 proc.).

Jednak 15 proc. pijących wino w Polsce sięga po nie regularnie - przynajmniej raz w tygodniu, a aż 56 proc. deklaruje picie wina przynajmniej raz w miesiącu.

Wino kupujemy najczęściej w dużych sklepach sieciowych - super- i hipermarketach. Robi tak aż 65 proc. Polaków. Co czwarty Polak, gdy chce kupić wino, idzie do Lidla. 

Konsumpcja wina będzie rosła 

Firma International Wine & Spirit Research prognozuje, że w 2016 roku konsumpcja wina w Polsce przekroczy 107 mln litrów, aby w 2017 roku, według prognoz Euromonitor International, przekroczyć 140 mln litrów.

Zdecydowana większość badanych, bo aż 78 proc. twierdzi, że nie przywiązuje szczególnej wagi do promocji wina. 14 proc. Polaków twierdzi nawet, że będąc przy półkach z winem nie zwraca w ogóle uwagi na promocje cenowe.

2/3 badanych wybierając wino, kieruje się opiniami innych - prawie wszyscy liczą się z rekomendacjami znajomych lub rodziny, a ponad 60 proc. bierze pod uwagę porady sprzedawcy w sklepie. Co trzecia osoba zwraca również uwagę na oznaczenia win w sklepie typu „produkt rekomendowany przez" lub „wybór sommeliera".

W mniejszym stopniu źródłem informacji są dla Polaków specjalistyczne opinie na blogach i portalach kulinarnych czy winnych (odpowiednio 15 i 14 proc. wskazań badanych).

Jakie wino do jakiego posiłku?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH