Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zmiana trendu na rynku wina. Sprzedaż win musujących rośnie szybciej niż stołowych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2017, 13:02
Zmiana trendu na rynku wina za sprawą win musujących
fot. Shutterstock

Na rynku wina w Polsce nastąpiła zmiana trendu, bowiem najszybciej rośnie sprzedaż win musujących. Dotychczas najszybciej rosnącą kategorią tego rynku były wina stołowe - mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

- Po latach stagnacji bardzo szybko rosnącym segmentem rynku wina stały się wina musujące. W ciągu ostatnich miesięcy wina musujące wyprzedziły wina stołowe (…) Ta dobra dynamika w zasadzie w całości została wygenerowana przez modę na prosecco – mówi Robert Ogór.

- Następuje dalszy rozwój segmentu win musujących, co widzimy też po ponadprzeciętnych stopach wzrostu win musujących różowych i czerwonych – dodaje.

Dotychczas najszybciej rosnącą kategorią rynku były wina stołowe, a Ambra podaje, że w 2017 roku wina stołowe rosną o 8,6 proc., ale wina musujące jeszcze szybciej – o 10 proc.

Ambra podaje też, opierając się na danych i estymacjach firmy badawczej Nielsen, że w 2017 roku kategoria win stołowych może osiągnąć wartość 1,956 mld zł wobec 1,801 mld zł w 2016 roku i wobec 1,683 mld zł w 2015 r. W 2014 roku było to 1,549 mld zł.

Wina musujące zaś mogą osiągnąć wartość 321 mln zł wobec 292 mln zł w 2016 roku i wobec 289 mln zł w 2015 r. W 2014 roku było to 284 mln zł.

Z kolei wartość rynku wermutów może spaść w 2017 roku do 204 mln zł z 214 mln w 2016 roku i wobec 230 mln w 2015 roku. W 2014 roku było to 244 mln zł.

Rynek win deserowych może zaś osiągnąć w 2017 roku wartość 143 mln zł wobec 137 mln zł w 2016 roku i wobec 136 mln w 2015 r. W 2014 roku było to 133 mln zł.

Według szacunków Ambry rynek wina Polsce ma silny potencjał wzrostu i może przyspieszyć w 2017 roku. Jego dynamika może wynieść w tym roku około 7,0 proc. i osiągnąć wartość 2,6 miliarda złotych wobec 2,436 miliarda w 2016 roku, gdy wzrost wyniósł 5,0 proc. z 2,32 miliarda złotych w 2015 r.

Robert Ogór zwraca też uwagę, że wzrost rynku wina nie jest już zasługą dyskontów w takim stopniu jak było jeszcze kilka lat temu. Teraz super- i hipermarkety wróciły do łask, a ich udział w sprzedaży wina wzrósł w 2016 roku do 36 proc. z 35 proc. w 2015 roku. Udział dyskontów w sprzedaży wina spadł w 2016 roku do 32 proc. z 34 proc. w 2015 roku. Udział handlu tradycyjnego w sprzedaży wina w 2016 roku sięgnął 32 proc., czyli tyle samo ile w 2015 roku i 2014 r.

Robert Ogór dodaje, że konsumpcja win w Polsce jest najniższa w Europie i wynosi 3,2 litra na głowę, podczas gdy w Hiszpanii jest to 21,3 litra, Wlk. Brytanii – 22 litry, w Niemczech – 24,8 l, Szwecji - 26 l, we Włoszech – 33,3 l, a we Francji – 42,5 l.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.