REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zmiany na rynku piwa. Stagnacja w radlerach i niewielki wzrost beer miksów

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-02-2016, 15:53
Zmiany na rynku piwa. Stagnacja w radlerach i niewielki wzrost beer miksów
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

W 2015 roku mieliśmy do czynienia ze stagnacją w segmencie radlerów i niewielki wzrost segmentu beer miksów. Dynamicznie wzrasta zaś konsumpcja piw o zerowej lub niskiej zawartości alkoholu – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

REKLAMA

- W odróżnieniu od poprzednich lat, w 2015 odnotowaliśmy stagnację segmentu radlerów i niewielki wzrost beer miksów, ale nadal w sezonie oba segmenty stanowią wartościowo ok. 8-10 proc. udziału w kategorii piwa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Duże znaczenie ma obecnie i będzie miało pochodzenie produktu, dlatego konsumenci cenią marki podkreślające swój lokalny charakter, tak jak wśród naszych marek Kasztelan Specjały z Sierpca, Specjalnościami z Browaru Okocim - dodaje.

- Choć z małej bazy, ale dynamicznie wzrasta konsumpcja piw o zerowej lub niskiej zawartości alkoholu. Znacząca większość konsumentów spożywa piwo odpowiedzialnie, traktując je jako towarzysza spotkań, a nie jako źródło alkoholu – mówi również prezes Carlsberg Polska.

Rok 2015 był dla browarów sporym wyzwaniem szczególnie pod kątem silnej konkurencji cenowej, dlatego skupiały się one na innowacjach i piwnych specjalnościach, które budują wartość kategorii.

Browary muszą walczyć o rynek przez cały rok, ponieważ rynek piwa w Polsce po latach szybkiego rozwoju stał się rynkiem nasyconym i nie rośnie już tak jak jeszcze dekadę temu. Dlatego producenci stawiają na wprowadzanie nowości i piwnych specjalności o każdej porze roku.

W 2015 roku Produkcja piwa w Polsce spadła o 1,1 proc. wobec roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów.

Dla porównania w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska  ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska, która jest trzecim producentem na rynku piwa w Polsce, warzone są w trzech browarach: w Brzesku, Szczecinie oraz w Sierpcu.

 

 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • patryk copy 04-02-2016, 17:23:
Trzeba podkręcić marketing. Inwestować dobrymi pomysłami w podbijanie zainteresowania, to można robić nawet cały rok.

Patryk Rykała copywriter
  • Flp 02-02-2016, 16:17:
Dokladnie - brak piw BEZALK. Totalnie- do picia sie jedno moze nada- bavaria poza tym dno.I jak tu nie pić??

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 528) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 773 572)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH