REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zmiany na rynku piwa. Stagnacja w radlerach i niewielki wzrost beer miksów

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-02-2016, 15:53
Zmiany na rynku piwa. Stagnacja w radlerach i niewielki wzrost beer miksów
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

W 2015 roku mieliśmy do czynienia ze stagnacją w segmencie radlerów i niewielki wzrost segmentu beer miksów. Dynamicznie wzrasta zaś konsumpcja piw o zerowej lub niskiej zawartości alkoholu – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

REKLAMA

- W odróżnieniu od poprzednich lat, w 2015 odnotowaliśmy stagnację segmentu radlerów i niewielki wzrost beer miksów, ale nadal w sezonie oba segmenty stanowią wartościowo ok. 8-10 proc. udziału w kategorii piwa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Duże znaczenie ma obecnie i będzie miało pochodzenie produktu, dlatego konsumenci cenią marki podkreślające swój lokalny charakter, tak jak wśród naszych marek Kasztelan Specjały z Sierpca, Specjalnościami z Browaru Okocim - dodaje.

- Choć z małej bazy, ale dynamicznie wzrasta konsumpcja piw o zerowej lub niskiej zawartości alkoholu. Znacząca większość konsumentów spożywa piwo odpowiedzialnie, traktując je jako towarzysza spotkań, a nie jako źródło alkoholu – mówi również prezes Carlsberg Polska.

Rok 2015 był dla browarów sporym wyzwaniem szczególnie pod kątem silnej konkurencji cenowej, dlatego skupiały się one na innowacjach i piwnych specjalnościach, które budują wartość kategorii.

Browary muszą walczyć o rynek przez cały rok, ponieważ rynek piwa w Polsce po latach szybkiego rozwoju stał się rynkiem nasyconym i nie rośnie już tak jak jeszcze dekadę temu. Dlatego producenci stawiają na wprowadzanie nowości i piwnych specjalności o każdej porze roku.

W 2015 roku Produkcja piwa w Polsce spadła o 1,1 proc. wobec roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów.

Dla porównania w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska  ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska, która jest trzecim producentem na rynku piwa w Polsce, warzone są w trzech browarach: w Brzesku, Szczecinie oraz w Sierpcu.

 

 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • patryk copy 04-02-2016, 17:23:
Trzeba podkręcić marketing. Inwestować dobrymi pomysłami w podbijanie zainteresowania, to można robić nawet cały rok.

Patryk Rykała copywriter
  • Flp 02-02-2016, 16:17:
Dokladnie - brak piw BEZALK. Totalnie- do picia sie jedno moze nada- bavaria poza tym dno.I jak tu nie pić??

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 730) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH