Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

ZP PRW: Alkohole w małych opakowaniach podbijają serca Polaków, mają duży potencjał

Konsumpcja alkoholu w małych butelkach to trend, który z roku na rok rozwija się coraz intensywniej i  doskonale wpisuje w potrzebę innowacji. Szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa oceniają, że „widzimy  bardzo duży potencjał  sprzedaży w segmencie małych butelek”.

ZP PRW: Alkohole w małych opakowaniach podbijają serca Polaków, mają duży potencjał
fot. Shutterstock

Moda na wina w małych opakowaniach została zapoczątkowana w USA, gdzie popularne są alkohole zarówno w małych butelkach, jak i  puszkach.

- Trend ten wkroczył najpierw do Europy Zachodniej, a następnie dotarł do naszego kraju. W Polsce w małych butelkach początkowo można było kupić wina spokojne, ale ostatnio w formaty te  inwestuje też wiele marek win musujących – mówi Maciej Malewicz, członek zarządu, dyrektor marketingu w firmie Jantoń SA.

Tak robi na przykład firma Henkell&CO. Polska, która w małych formatach „zamknęła” swoje sztandarowe prosecco.

- Konsumenci wraz z postępującym wzrostem zamożności poszukują coraz częściej praktycznych rozwiązań ułatwiających im funkcjonowanie w pędzącej rzeczywistości – mówi Anna Kalinowska, dyrektor ds. produkcji i inwestycji w firmie Henkell&CO. Polska.

- Nasza sztandarowa marka prosecco  jest tego doskonałym przykładem. Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za mniejsze opakowanie (200 ml), a wyższa cena w przeliczeniu na pojemność standardową (750 ml) przestaje być barierą. Wprawdzie wolumenowo jest to  relatywnie niewielki udział w  całej sprzedaży generowanej przez wszystkie dostępne formaty. Niemniej jednak widzimy, że pojemność 200 ml odnotowuje dynamiczny wzrost, zwiększając sukcesywnie swój udział w sprzedaży całej marki – dodaje.

Główna zaleta małych pojemności? Świetnie nadają się do degustacji. A to kolei szansa dla branży.

- Małe pojemności to domena zakupów impulsowych. Chętnie sięgamy po nie, nawet jeśli nie mieliśmy w planach, przede wszystkim, aby spróbować nowego smaku, ale także dla przyjemności. Łatwość zakupu więc powoduje, iż dzięki małym pojemnościom marki mogą szybko zaistnieć w świadomości konsumentów oraz szybciej wprowadzać nowe produkty i warianty smaków- ocenia Maciej Malewicz.

- Widzimy  bardzo duży potencjał  sprzedaży w segmencie małych butelek. W tej  tej chwili małe pojemności to u nas około 2 % sprzedaży. Zakładamy wzrost do  3 % tylko w tym roku. Skąd ten trend? Nie zawsze mamy okazję do  delektowania się winem w szerszym gronie. Większa dostępność małych butelek  daje nam możliwość testowania nowych smaków oraz  wyboru tego trunku, na który w danej chwili mamy ochotę.  W kanale HORECA  konsumenci oczekują swojego ulubionego, znanego  trunku w  małej butelce.  Przeważnie okrojony wybór  win na kieliszki nie zawsze odpowiada  jakości- mówi z kolei Grzegorz Bartol, prezes firmy Bartex. 

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Magdalena Zielińska RSS ALERT    /    Maciej Malewicz RSS ALERT    /    Bartex RSS ALERT    /    Grzegorz Bartol RSS ALERT    /    Anna Kalinowska RSS ALERT    /    Henkell & Co. Vinpol Polska RSS ALERT    /    Henkell Polska RSS ALERT    /    Henkell RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    małe opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • d 2019-02-28 11:13:06
    podbijają wątroby Polaków

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.