Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZP PRW: Miody pitne wpisują się w obecne trendy rynkowe, potrzebują promocji

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2017, 15:07
ZP PRW: Miody pitne wpisują się w obecne trendy rynkowe, potrzebują promocji
fot. portalspozywczy.pl

Miody pitne to kategoria, która wpisuje się w obecne trendy rynkowe i konsumenckie zmierzające w kierunku produktów tradycyjnych i naturalnych. Jednak sprzedaż miodów utrzymuje się na stabilnym poziomie i kategoria ta potrzebuje promocji, by rosnąć – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW).

- Mody pitne są produkcją niszową, utrzymującą się w ostatnich latach w miarę stabilnie na poziomie ok. 1 mln litrów rocznie. Sytuacja ta zasadniczo się nie zmienia i bez promocji, która dałaby odpowiednią informację konsumentom, trudno oczekiwać lepszych rezultatów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Kwaśniewski.

 - Konsumpcja miodów pitnych wpisuje się w aktualne trendy. Poszukiwane są produkty tradycyjne i naturalne. Miody pitne spełniają te warunki, jednak świadomość kategorii i wiedza na ich temat jest wciąż bardzo niska - dodaje.

- ZP PRW przygotował wniosek o nadanie miodom pitnym niesyconym znaku GTS. Jesteśmy przekonani, że to oznaczenie, wyróżniające tradycyjne produkty jakościowe, będzie szansą na ich promocję zarówno w kraju jak i zagranicą. Każde wsparcie w zakresie promocji jest dużą wartością dla miodów pitnych - zarówno tych syconych, jak i niesyconych – mówi również prezes ZP PRW.

Polska jest największym na świecie producentem miodów pitnych wytwarzanych tradycyjnymi metodami. Najbardziej dotkliwe ograniczenie rozwoju tej kategorii, to brak możliwości reklamy obowiązujący całą branżę winiarską.

Od 2008 roku producenci miodów pitnych syconych mają możliwość wyróżniania swoich produktów znakiem GTS, będący marką wyróżniającą tradycyjne produkty jakościowe, natomiast miody pitne niesycone są pozbawione tej możliwości.

GTS (Gwarantowana Tradycyjna Specjalność) to europejski znak jakości nadawany produktom, których skład i sposób produkcji odpowiada tradycyjnej praktyce, lub które zostały wytworzone z tradycyjnie stosowanych surowców. Jest elementem europejskiego systemu oznaczeń, mającego na celu promocję wyjątkowych produktów o wysokiej jakości, powiązanych z tradycją i środowiskiem, w którym powstają.

Produkcja miodów pitnych w Polsce w ostatnich latach zbliżyła się o oscyluje wokół poziomu miliona litrów rocznie i chociaż to wciąż niewiele, to w porównaniu z latami 2005-2008 wzrost jest blisko dwukrotny. Dużą część wzrostu wygenerował eksport, czemu pomógł fakt, że od 2008 roku miód pitny jest zarejestrowany przez Komisję Europejską jako "Gwarantowana Tradycyjna Specjalność".

W zależności od technologii produkcji miody pitne dzielimy na sycone i niesycone. Z uwagi na udział miodu w trunku w Polsce mamy wybór od czwórniaków do półtoraków. W innych krajach miody pitne klasyfikuje się według smaku oraz użytych dodatków owocowych czy ziołowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH