Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZPPP Browary Polskie promuje trzeźwość za kierownicą

  • Autor: PAP
  • Data: 06-07-2015, 14:14

1,5 mln naklejek "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" trafi do kierowców w ramach kampanii Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, prowadzonej przy współpracy z policją. W kilku miastach pojawiły się też towarzyszące akcji wielkoformatowe murale.

Celem kampanii "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" jest promowanie wśród kierowców trzeźwości za kierownicą. Policja wskazuje, że na polskich drogach maleje stwierdzona liczba osób prowadzących pod wpływem alkoholu, wciąż jednak są one sprawcami wielu tragicznych wypadków.

Organizatorzy przedsięwzięcia podkreślają, że nie ma bezpiecznej dawki alkoholu, która pozwala prowadzić pojazd. "Nam nie zależy na takim kliencie, który pije alkohol i prowadzi samochód" - powiedział Paweł Kwiatkowski z Kompanii Piwowarskiej.

Policjanci w całym kraju będą podczas kontroli drogowych wręczać kierowcom naklejki z hasłem kampanii i symbolem przekreślonych kluczyków. Naklejki będzie można umieścić na tylnej szybie samochodu.

"Jeżeli mamy ją na tylnej szybie, to przez cały czas w lusterku widzimy hasło kampanii. Ono jest sformułowane w pierwszej osobie, bo, według psychologów, w ten sposób szybciej zaczynamy się identyfikować z zawartym na naklejce hasłem" - powiedział Kwiatkowski.

Kampanii towarzyszą murale z hasłem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Grafiki nawiązujące stylistyką do czołówek prasy z lat 50. pojawiły się w Warszawie, Poznaniu, Gdyni i Lublinie.

"Policja popiera wszelkie działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Widać efekty także takich kampanii jak ta - mamy mniej zatrzymanych nietrzeźwych kierujących niż w ub. roku. Kierowcy przyzwyczaili się do tego, że każda kontrola na drodze rozpoczyna się od stwierdzenia stanu trzeźwości" - powiedział kom. Bartosz Bieliński z wydziału ruchu drogowego wielkopolskiej policji.

Jak dodał, nieprzypadkowy jest termin prowadzenia kampanii - czas wakacji sprzyja spotkaniom towarzyskim w plenerze, w czasie których pije się alkohol.

Eksperci do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego wskazują, że jednym z głównych czynników wpływających na to, że wciąż wiele osób decyduje się na prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, jest społeczne przyzwolenie na jazdę w takim stanie. Stąd wśród celów kampanii jest uczulenie osób bliskich i współpasażerów na sytuacje, gdy nietrzeźwy siada za kierownicę.

Znak "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" w 2008 roku pojawił się na puszkach i butelkach piwa produkowanego przez browary należące do Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Rok później oznaczenie pojawiło się w reklamach telewizyjnych, a od 2011 r. zaczęło funkcjonować we wszystkich reklamach audiowizualnych piwa. Oznaczenie jest dobrowolną inicjatywą branży piwowarskiej w Polsce.

Od 2014 roku z hasłem związana jest kampania społeczna promująca trzeźwość za kierownicą. Inicjatywę wspiera ponad 50 instytucji i organizacji z całej Polski, patronuje jej resort gospodarki. W ub. roku w jej ramach do kierowców trafiło 1,5 mln naklejek z hasłem kampanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.