Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZPPP Browary Polskie wyedukuje sprzedawców alkoholu

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 09-06-2015, 17:04

"Odpowiedzialny Sprzedawca" – pod takim hasłem odbędzie się V edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Pozory mylą, dowód nie", realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem tegorocznej odsłony programu jest niezmiennie edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej, za pomocą której organizatorzy akcji planują przeszkolić jak największą liczbę sprzedawców z całej Polski.

Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania realizowana od 2009 roku. Jej celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Dotychczasowe działania prowadzone w ramach tej kampanii zaowocowały wyraźną zmianą podejścia Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Zmniejszyło się przyzwolenie społeczne na sprzedaż alkoholu dzieciom, a zwiększyła świadomość zagrożeń wynikających z dostępu niepełnoletniej młodzieży do alkoholu. Szczególnie trudne zadanie stoi przed sprzedawcami. Są oni świadomi spoczywającej na nich odpowiedzialności oraz konsekwencji prawnych wynikających ze sprzedaży alkoholu niepełnoletniemu. Jednocześnie prawidłowa identyfikacja wieku osoby kupującej może rodzić trudności, a techniki asertywnego odmawiania często nie są najmocniejszą stroną sprzedawcy.

Odpowiedzialna sprzedaż dzięki e-learningowi

Platforma szkoleniowa „Odpowiedzialny Sprzedawca”, dostępna pod adresem odpowiedzialnysprzedawca.pl, to bezpłatne, uniwersalne i szeroko dostępne narzędzie
e-learningowe, za pomocą którego pracownicy sklepów mogą sprawdzić swoją wiedzę oraz zweryfikować umiejętności z zakresu asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom nieuprawnionym do jego zakupu.

Punktem wyjścia do opracowania zawartości merytorycznej platformy były uwagi zebrane od sprzedawców dużych sieci handlowych. Ich doświadczenia oraz problemy, z jakimi spotykają się
w sytuacjach prób nabycia alkoholu przez młodzież, miały kluczowe znaczenie w fazie projektowania tego narzędzia.

Zdaniem Marii Andrzeja Falińskiego, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, wspólna inicjatywa edukacyjna Policji, branży piwowarskiej oraz sektora handlu jest ważnym krokiem w kierunku ograniczenia zjawiska sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. - Wsparcie przedsięwzięcia przez największe krajowe sieci handlowe to wyraz nieobojętności branży wobec tak poważnego problemu społecznego, jakim jest konsumpcja alkoholu przez osoby poniżej 18 roku życia. Wyrażam nadzieję, że platforma „Odpowiedzialny Sprzedawca” stanie się rynkowym standardem szkolenia w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu, a dzięki międzybranżowej współpracy z narzędzia skorzystają tysiące pracowników zatrudnionych w placówkach w całym kraju – mówi Faliński.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pijwosz 10-06-2015, 12:57:
Zawracanie głowy. Lepiej by wysłali paru gości do Czech i wyedukowali gastronomię, żeby piwo w lokalach nie było lodowate, ale zdatne do picia.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH