Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Żubrówka i Krupnik z Polski wśród 10 największych marek alkoholi świata

W globalnym rankingu „Klubu Milionerów 2016” znalazło się 157 marek alkoholowych o rocznej sprzedaży powyżej miliona 9-litrowych skrzynek, w tym dziewięć alkoholi z Polski, na czele z najlepiej sprzedającą się z nich Żubrówką produkowana przez CEDC.

Żubrówka i Krupnik z Polski wśród 10 największych marek alkoholi świata
fot. CEDC

Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 26-06-2017, 15:34

Wśród 10 największych marek wódek świata w „Klubie Milionerów” Żubrówka znalazła się na czwartym miejscu (sprzedaż w 2016 r. 7,1 mln 9L skrzynek), a na siódmym miejscu marka Krupnik (sprzedaż w 2016 r. 4,4 mln 9L skrzynek) produkowana w Polsce przez Marie Brizard Wine & Spirits.

Produkowana przez CEDC marka z Żubrem na etykiecie jest jedną z czterech największych wódek świata. Żubrówka oraz dwie inne marki pochodzące z oferty CEDC - Soplica i Żytniówka - trafiły również do zestawienia 10 najszybciej rosnących marek wódek na świecie.

W przygotowanym przez magazyn „Drinks International” zestawieniu, Żubrówka zajmuje 4 miejsce wśród wszystkich wódek świata – po globalnych markach Smirnoff i Absolut oraz dystrybuowanej głównie na rodzimym rynku lokalnej ukraińskiej marce Khortytsa – ze sprzedażą 7,1 miliona 9-litrowych skrzynek. W porównaniu z rankingiem za rok 2015, Żubrówka awansowała o jedną pozycję, dzięki zwiększeniu sprzedaży o prawie milion 9-litrowych skrzynek.

- Polska wódka to część tradycji, z której możemy i powinniśmy być dumni, podobnie jak Szkoci cenią sobie renomę, dziedzictwo i światowe sukcesy whisky. Dlatego cieszy nas pozycja naszych marek w globalnych zestawieniach najpopularniejszych alkoholi świata. Sukces Żubrówki odzwierciedla pozycję tej marki w Polsce, ale wciąż widzimy ogromny potencjał rozwoju zagranicą, na ponad 40 rynkach, na których jest ona oferowana. Podobnie ma się rzecz z marką Soplica, w przypadku której w ostatnich latach podwoiliśmy liczbę rynków zagranicznych, na których chcemy rozwijać ten wyjątkowy, odwołujący się do tradycji polskich nalewek produkt – mówi Alicja Jelec, Dyrektor Marketingu Wódek CEDC.

Wszystkie marki CEDC należące do „Klubu Milionerów”: Żubrówka, Soplica i Żytniówka, trafiły też do zestawienia najszybciej rosnących marek wódek z całego świata, sporządzonego na podstawie wzrostu sprzedaży w porównaniu w poprzednim rankingiem według sprzedaży za rok 2015. Soplica zajęła w tym zestawieniu 4 miejsce (sprzedaż w 2016 r. 3,1 mln 9L skrzynek, wzrost o 23 proc. rdr), Żubrówka szóste miejsce (7,1 mln 9L skrzynek, wzrost o 15 proc. rdr), Żytniówka siódme miejsce (1,8 mln 9L skrzynek, wzrost o 13 proc. rdr).  Z kolei marka Krupnik zajęła w tym zestawieniu ósme miejsce (sprzedaż 4,4 mln 9L skrzynek, wzrost o 10 proc. rdr).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    Żubrówka RSS ALERT    /    Krupnik RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Marie Brizard RSS ALERT    /    Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.