Żubrówka najlepiej sprzedającą się polską marką wódki na świecie w kanale duty free
W corocznym, prestiżowym rankingu Travel Retail’s Top 1000 Spirit Brands magazynu IWSR, Żubrówka została sklasyfikowana najwyżej wśród polskich marek wódek pod względem sprzedaży w kanale duty free.

Żubrówka jest najlepiej sprzedającą się polską marką wódki w sieciach travel retail (z 11tą pozycją w kategorii wódek z całego świata), wyprzedzając Żołądkową Gorzką, Belvedere oraz drugi produkt z oferty CEDC – Soplicę.
Według rankingu IWSR, Żubrówka jest również w czołówce światowych wódek o największym przyroście sprzedaży w kanale duty free w latach 2012-2017. W porównaniu z rokiem 2016, w ubiegłym roku w sieciach travel retail sprzedało się łącznie o niemal 6% 9-litrowych skrzynek Żubrówki więcej (łącznie 82 tys. skrzynek).
Z kolei marka Żołądkowa Gorzka (Stock) w ubiegłym roku w sieciach travel retail sprzedała łącznie o niemal 3 proc. 9-litrowych skrzynek więcej (łącznie 65,5 tys. skrzynek) w porównaniu z rokiem 2016.
Marka Belvedere (LVMH) w 2017 roku w sieciach travel retail sprzedała łącznie o niemal 11 proc. 9-litrowych skrzynek więcej (łącznie 63,3 tys. skrzynek) w porównaniu z rokiem 2016.
Marka Soplica (CEDC) w ubiegłym roku w sieciach travel retail sprzedała łącznie o 17,7 proc. 9-litrowych skrzynek więcej (łącznie 41,2 tys. skrzynek) w porównaniu z 2016 r.
Sprzedaż alkoholi w globalnym kanale travel retail nadal się rozwija, notując w 2017 roku wzrost o niemal 5%. W kategorii wódek, wolumen zwiększył się o blisko 2% w porównaniu z 2016 rokiem, osiągając łączną sprzedaż w wielkości 3,9 miliona 9-litrowych skrzynek.
Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką wódki w światowych rankingach sprzedaży. W corocznym, prestiżowym rankingu magazynu Shanken’s IMPACT**, Żubrówka zajęła trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut. W porównaniu z danymi za rok 2016, w ubiegłym roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie o 11,3% skrzynek Żubrówki więcej, co składa się na całościowy wolumen sprzedaży w wysokości 7,9 miliona 9-litrowych skrzynek.
CEDC jest czołowym producentem wódki na świecie oraz największą w Europie środkowej i wschodniej zintegrowaną firmą z branży napojów alkoholowych. Firma produkuje i sprzedaje znane marki z segmentu wódek, jak m. in.: Żubrówka, Bols, Soplica, Absolwent, Green Mark, Zhuravli, Parliament, Royal oraz wiele innych, eksportowanych do ponad 50 krajów świata.
CEDC jest także wiodącym importerem napojów alkoholowych w Polsce, Rosji i Węgrzech. W Polsce CEDC oferuje najbardziej znane marki alkoholi na świecie, jak np.: Metaxa, Remy Martin, Carlo Rossi, Grant’s, Jägermeister, Gancia, Campari, Cinzano czy Old Smuggler.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.