Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Żubrówka trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie

Według rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, Żubrówka, polska marka wódki, jest trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut. Zestawienie powstało na podstawie danych sprzedaży za ubiegły rok - poinformowała firma CEDC.

Żubrówka trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie
fot. CEDC

Żubrówka znalazła się również w czołówce wódek o największym przyroście sprzedaży wśród wszystkich alkoholi ujętych w rankingu, liczonym według ilości sprzedanych 9-litrowych skrzynek. W Polsce i na rynkach eksportowych sprzedanych zostało łącznie ponad 77 milionów litrów Żubrówki, czyli o prawie 9% więcej niż w roku 2017.

Najlepiej sprzedającą się wódką na świecie jest marka Smirnoff (Diageo), której sprzedaż wyniosła w 2018 roku 25,9 mln 9-litrowych skrzynek , ale zanotowała spadek o 0,5 proc. wobec 2017 r. Na drugim miejscu zestawienia jest marka Absolut (Pernod Ricard), której sprzedaż spadła jednak o 0,9 proc. do 11,3 mln 9-litrowych skrzynek.

Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką wódki w rankingu IMPACT. Ponadto w rankingu IMPACT znalazły się jeszcze: Krupnik, na miejscu 12. (Marie Brizard Wine & Spirits) ze sprzedażą 4,0 mln 9-litrowych skrzynek, a sprzedaż spadła o 2,0 proc. Na 13. miejscu w zestawieniu znalazła się również inna marka CEDC – Soplica, z łączną sprzedażą 3,9 miliona 9-litrowych skrzynek w 2018 roku. Według rankingu IMPACT, sprzedaż Soplicy wzrosła o 11,4 proc. w porównaniu z rokiem 2017. Z Kolei 23. miejsce przypadło Żołądkowej Gorzkiej de Luxe (Stock Spirits) ze sprzedażą 2,5 mln 9-litrowych skrzynek (spadek o 14,5 proc. wobec 2017 r.).

Ogółem, wśród 100 największych marek alkoholi na świecie znajdujących się w zestawieniu IMPACT, najwięcej przedstawicieli ma whisky (33); wódki są drugą najliczniej reprezentowaną kategorią (25 marek), a w czołówce znalazły się też rumy i brandy (po 7 marek) oraz gin (6 marek). 12 marek to lokalne napoje spirytusowe, nienależące do żadnej z tych kategorii, wśród których znajdują się m. in. koreańskie soju czy brazylijska cachaça.

CEDC jest czołowym producentem wódki na świecie oraz największą w Europie środkowej i wschodniej zintegrowaną firmą z branży napojów alkoholowych. Firma produkuje i sprzedaje takie marki z segmentu wódek, jak m. in.: Żubrówka, Bols, Soplica, Absolwent, Husaria, Żytniówka, oraz wiele innych, eksportowanych do ponad 50 krajów świata. CEDC jest także wiodącym importerem napojów alkoholowych w Polsce, Rosji i Węgrzech. W Polsce CEDC oferuje najbardziej znane marki alkoholi na świecie, jak np.: Carlo Rossi, Grant’s, Jägermeister, Gancia, Metaxa, Remy Martin, Campari, Cinzano czy Aperol.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    ranking Impact RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Żubrówka RSS ALERT    /    Soplica RSS ALERT    /    Pernod Ricard RSS ALERT    /    Krupnik RSS ALERT    /    Marie Brizard RSS ALERT    /    Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT    /    Żołądkowa de Luxe RSS ALERT    /    Smirnoff RSS ALERT    /    Absolut RSS ALERT    /    Diageo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.252.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.