Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Żubrówka wśród czterech największych marek wódki na świecie

W corocznym, prestiżowym rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, Żubrówka utrzymała drugi rok z rzędu trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut – informuje CEDC.

Żubrówka wśród czterech największych marek wódki na świecie
fot. CEDC

Biorąc pod uwagę marki zarówno globalne, jak i regionalne, Żubrówka zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu, po Smirnoffie, Absolucie i wódce Khortytsa dystrybuowanej głównie na rynku ukraińskim.

Według danych zawartych w rankingu IMPACT, Żubrówka znalazła się również w czołówce wódek o największym przyroście sprzedaży wśród wszystkich alkoholi ujętych w rankingu, liczonym według ilości sprzedanych 9-litrowych skrzynek. W porównaniu z danymi za rok 2016, w ubiegłym roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie o 11,3 proc. skrzynek Żubrówki więcej.

Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką wódki w rankingu IMPACT. W zestawieniu znalazła się też inna marka CEDC – Soplica, z łączną sprzedażą 3,5 miliona 9-litrowych skrzynek w 2017 roku. Według rankingu IMPACT, sprzedaż Soplicy wzrosła o niemal 13% w porównaniu z rokiem 2016, zapewniając jej 5 miejsce wśród najszybciej rosnących alkoholi w całym zestawieniu.

Na pierwszym miejscu wśród największych marek wódek w rankingu IMPACT (Shanken’s IMPACT, World’s Top 100 Distilled Spirit Brands Worldwide, marzec 2018) znalazła się wódka Smirnoff (producent Diageo, Wlk. Brytania) ze sprzedażą 26 mln 9l opakowań w 2017 roku (wzrost rok do roku o 1 proc.), na drugim Absolut (Pernod Ricard, Francja) ze sprzedażą 11,3 mln 9l opakowań (wzrost o 2,7 proc.), na trzecim Khortytsa (Khortytsa Distilery, Ukraina) ze sprzedażą 8 mln 9l opakowań (wzrost o 4 proc.), a Żubrówka na czwartym (CEDC) ze sprzedażą 7,9 mln 9l opakowań (wzrost o 11,3 proc.).

Żubrówka jest też najwyżej notowaną polską marką wódki w rankingu IMPACT. Drugie miejsce przypadło marce Krupnik (Marie Brizard Wine & Spirits) ze sprzedażą 4,1 mln 9l opakowań w 2017 r. (spadek o 5,7 proc.), trzecie marce Soplica (CEDC) ze sprzedażą 3,5 mln 9l opakowań (wzrost o 12,9 proc.), a czwarte marce Żołądkowa Gorzka Czysta De Luxe (Stock Spirits) ze sprzedażą 3,0 mln 9l opakowań (spadek o 8,5 proc.)

CEDC jest czołowym producentem wódki na świecie oraz największą w Europie środkowej i wschodniej zintegrowaną firmą z branży napojów alkoholowych. Firma produkuje i sprzedaje takie marki z segmentu wódek, jak m. in.: Żubrówka, Bols, Soplica, Absolwent, Green Mark, Zhuravli, Parliament, Royal oraz wiele innych, eksportowanych do ponad 50 krajów świata.

CEDC jest także wiodącym importerem napojów alkoholowych w Polsce, Rosji i Węgrzech. W Polsce CEDC takie znane marki alkoholi na świecie, jak np.: Metaxa, Remy Martin, Carlo Rossi, Grant’s, Jägermeister, Gancia, Campari, Cinzano czy Old Smuggler.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    Żubrówka RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Stock Spirits Group RSS ALERT    /    Marie Brizard RSS ALERT    /    Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT    /    Krupnik RSS ALERT    /    Soplica RSS ALERT    /    Żołądkowa Gorzka RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    ranking Impact RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ABCD 2018-03-21 13:41:06
    Where is Rosoli, Where is Bela Dama? :D

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.175.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.