Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żubrówka wśród czterech największych marek wódki na świecie

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2018, 11:00
Żubrówka wśród czterech największych marek wódki na świecie
fot. CEDC

W corocznym, prestiżowym rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, Żubrówka utrzymała drugi rok z rzędu trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut – informuje CEDC.

Biorąc pod uwagę marki zarówno globalne, jak i regionalne, Żubrówka zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu, po Smirnoffie, Absolucie i wódce Khortytsa dystrybuowanej głównie na rynku ukraińskim.

Według danych zawartych w rankingu IMPACT, Żubrówka znalazła się również w czołówce wódek o największym przyroście sprzedaży wśród wszystkich alkoholi ujętych w rankingu, liczonym według ilości sprzedanych 9-litrowych skrzynek. W porównaniu z danymi za rok 2016, w ubiegłym roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie o 11,3 proc. skrzynek Żubrówki więcej.

Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką wódki w rankingu IMPACT. W zestawieniu znalazła się też inna marka CEDC – Soplica, z łączną sprzedażą 3,5 miliona 9-litrowych skrzynek w 2017 roku. Według rankingu IMPACT, sprzedaż Soplicy wzrosła o niemal 13% w porównaniu z rokiem 2016, zapewniając jej 5 miejsce wśród najszybciej rosnących alkoholi w całym zestawieniu.

Na pierwszym miejscu wśród największych marek wódek w rankingu IMPACT (Shanken’s IMPACT, World’s Top 100 Distilled Spirit Brands Worldwide, marzec 2018) znalazła się wódka Smirnoff (producent Diageo, Wlk. Brytania) ze sprzedażą 26 mln 9l opakowań w 2017 roku (wzrost rok do roku o 1 proc.), na drugim Absolut (Pernod Ricard, Francja) ze sprzedażą 11,3 mln 9l opakowań (wzrost o 2,7 proc.), na trzecim Khortytsa (Khortytsa Distilery, Ukraina) ze sprzedażą 8 mln 9l opakowań (wzrost o 4 proc.), a Żubrówka na czwartym (CEDC) ze sprzedażą 7,9 mln 9l opakowań (wzrost o 11,3 proc.).

Żubrówka jest też najwyżej notowaną polską marką wódki w rankingu IMPACT. Drugie miejsce przypadło marce Krupnik (Marie Brizard Wine & Spirits) ze sprzedażą 4,1 mln 9l opakowań w 2017 r. (spadek o 5,7 proc.), trzecie marce Soplica (CEDC) ze sprzedażą 3,5 mln 9l opakowań (wzrost o 12,9 proc.), a czwarte marce Żołądkowa Gorzka Czysta De Luxe (Stock Spirits) ze sprzedażą 3,0 mln 9l opakowań (spadek o 8,5 proc.)

CEDC jest czołowym producentem wódki na świecie oraz największą w Europie środkowej i wschodniej zintegrowaną firmą z branży napojów alkoholowych. Firma produkuje i sprzedaje takie marki z segmentu wódek, jak m. in.: Żubrówka, Bols, Soplica, Absolwent, Green Mark, Zhuravli, Parliament, Royal oraz wiele innych, eksportowanych do ponad 50 krajów świata.

CEDC jest także wiodącym importerem napojów alkoholowych w Polsce, Rosji i Węgrzech. W Polsce CEDC takie znane marki alkoholi na świecie, jak np.: Metaxa, Remy Martin, Carlo Rossi, Grant’s, Jägermeister, Gancia, Campari, Cinzano czy Old Smuggler.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ABCD 21-03-2018, 13:41:
Where is Rosoli, Where is Bela Dama? :D

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 524) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH