666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyskonty zwiększają asortyment

Jak informuje wyborcza.biz, dyskonty zwiększają liczbę oferowanych produktów. Biedronka pod względem liczby proponowanych towarów wyprzedziła Lidla.


Autor: wyborcza.biz
Data: 28-06-2015, 17:25
Sieci zwiększają oferowany asortyment

Biedronka obecnie ma w ofercie o 50 proc. produktów niż jeszcze trzy miesiące temu. Zdaniem serwisu wyborcza.biz, może to prowadzić do redukcji liczby sieci handlowych.

 W ostatnich trzech miesiącach liczba produktów dostępnych w jej sklepach wzrosła o 55 proc. W handlu to niewyobrażalna ilość. Sklepy Biedronki spuchły – pisze wyborcza.biz. Dodaje, że to jedna z bardziej spektakularnych zmian strategii wśród firm od roku 1989.

 Jak wynika z analiz instytutu badawczego ABR Sesta, na które powołuje się wyborcza.biz, Biedronka zwiększyła ilość mrożonek - aż o 134 proc. w porównaniu z lutym tego roku, mięsa i wędlin – wzrost o 115 proc., więcej garmażerki - o 163 proc. Zwiększyły się także półki z nabiałem - o 43 proc. W dziale napojów mamy aż o 82 proc. większy wybór, a w alkoholach - o 23 proc. Przybyło też produktów w kategorii chemia domowa i kosmetyki.

 Także właściciele Lidla powiększyli liczbę towarów na półkach w sumie o 16 proc.. Jest tu więcej mięsa i wędlin (o 40 proc.), więcej produktów świeżych (o 30 proc.), a prawie o jedną trzecią zwiększono asortyment na półkach z garmażerką oraz chemią i kosmetykami.

 Obecnie przeciętna Biedronka ma 2,4 tys. produktów, Lidl - 2,2 tys. Jako przykład serwis podaje, że obie sieci mają niemal identyczną liczbę słodyczy i ciastek na półkach. Biedronka ma ich w asortymencie 228, Lidl – 229. Także żywność dla dzieci i sery Biedronka i Lidl ma prawie tyle samo.

 Powodem tych działań jest walka o klienta, który w pewnym momencie zaczął odpływać do Lidla i częściowo Kauflandu.

 Zdaniem serwisu zmiana strategii Biedronki zaczyna przynosić rezultaty, gdyż po wprowadzeniu nowego asortymentu, jej obroty zaczęły rosnąć. A dodatkowo, oba wiodące dyskonty postawiły na produkty ze średniej półki. Nowe podejście dyskontów może skutkować problemami takich supermarketów jak Intermarché, Mila, Polomarket, Alma czy Piotr i Paweł. Może się okazać, że wkrótce usłyszymy o nowych fuzjach sieci handlowych. 

© Portal Spożywczy 2020-02-28 11:49:06