666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Nowa piramida żywieniowa zmieni nastawienie i oferty sieci handlowych?

Jak wynika z badania ABR SESTA, dotyczącego strategii sieci handlowych, coraz mocniej pokazują one w gazetkach promocyjnych produkty świeże, w tym warzywa i owoce. Część sieci wykorzystuje panujący wśród konsumentów trend związany ze zdrowym odżywianiem.


Autor: Mondaynews.pl
Data: 13-04-2016, 09:07
Fot. PTWP (P.Waniorek)

Z roku na rok rośnie liczba promocji produktów świeżych. Do tej kategorii należą m.in. warzywa i owoce, wędliny i mięso na wagę, sery na wagę, wyroby piekarnicze i cukiernicze. Jednak w 2015 roku bardziej niż w poprzednim, sieci inwestowały w promowanie wędlin w obsłudze (wzrost promocji o 25 proc.) i produktów cukierniczych (wzrost o 34 proc.). Wyroby te są najmniej zalecane według piramidy żywieniowej. Udział warzyw i owoców w kategorii Świeże spadł z 24 proc. w 2014 roku do 22 proc. w 2015 roku.

Największy wzrost promocji zauważalny jest w kanale convenience (m.in. w takich sieciach jak Żabka, Freshmarket, Carrefour Express, Groszek), w dużych sklepach osiedlowych oraz dyskontach. Rosnące znaczenie kategorii widać również po zmianie aranżacji sklepów. Przy wejściu do marketów, m.in Biedronki i Lidla, znajdują się duże ekspozycje warzyw i owoców.

Wybrane sieci zdecydowanie zwiększyły liczbę promocji w kategorii Warzywa i Owoce. Należą do nich zwłaszcza Delikatesy Centrum (wzrost promocji o 76 proc.), Carrefour Express (wzrost o 56 proc), Aldik (wzrost o 50 proc.), Intermarche (wzrost o 44 proc.), Polomarket (wzrost o 31 proc.). Również debiutująca w ubiegłym roku sieć supermarketów Mila miała relatywnie dużo promocji warzyw i owoców.

Sieci handlowe będą podążały za rzeczywistymi wyborami konsumentów. Z jednej strony można mówić o trendzie zdrowej żywności, ale z drugiej jest coraz więcej osób otyłych (zwłaszcza dzieci). Pod kątem zdrowej żywności powstają sieci sprzedające tylko żywność BIO np. Organic Farma Zdrowia. Dyskonty i hipermarkety są sklepami dla wszystkich, dlatego ich oferty są przygotowane z myślą o każdym kliencie. Gdy zauważają zmianę postaw konsumenckich, natychmiast się do niej dostosowują. W przeciwnym razie klienci będą rezygnować z zakupów w ich placówkach. To oni mają największy wpływ na ofertę sklepów.

Badanie dotyczy 2015 roku. Statystyki przedstawione w niniejszym raporcie są oparte o gazetki do benchmarku, czyli reprezentatywne dla danej sieci.

© Portal Spożywczy 2020-02-19 04:44:04