Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Polska aplikacja ucząca zmiany nawyków żywieniowych chce podbić świat

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2016, 11:57
Fot. shutterstock

Poznański startup z obszaru Mobile Health przygotowuje się do ekspansji na Stany Zjednoczone i państwa Europy Zachodniej. Warta ponad 2 mln zł aplikacja Dr Barbara ma być odpowiedzią na nasilającą się epidemię chorób cywilizacyjnych.

Zespół drBarbara.pl razem z Eleonorą Burzyńską – córką lekarza, która po latach postanowiła iść w ślady ojca, pomagając ludziom w powrocie do zdrowia - opracowała skuteczną metodę umożliwiającą zmniejszenie epidemii chorób cywilizacyjnych zależnych od diety.

Dr Barbara to aplikacja mobilna, która w konsekwentny sposób uczy zmiany nawyków żywieniowych. Według WHO i Światowego Indeksu Bezpieczeństwa Żywnościowego powinna skorzystać z niej ponad połowa Polaków. Z badań wynika, że Polska jest w pierwszej piątce najbardziej otyłych narodów Europy.

Aplikacja zawiera szereg skomplikowanych algorytmów, które na podstawie formularza zdrowia tworzą odpowiednio dopasowany zestaw posiłków. Ponadto, do jej najistotniejszych funkcji należy lista zakupów, porady dietetyka i automatyczne przypomnienia o konieczności zjedzenia posiłku – brak nawyku regularności jedzenia jest typowym negatywnym przyzwyczajeniem osób żyjących w XXI wieku.

Start-up doceniony przez Mobile Trends Awards i Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości daje również możliwość monitorowania postępów odchudzania poprzez wykresy zmiany masy ciała oraz stanu zdrowia za pomocą archiwum badań laboratoryjnych. 

Z początkiem sierpnia drBarbara.pl pojawiła się na nowej dedykowanej inwestorom platformie crowdfundingu udziałowego CrowdWay.pl. Dociera ona do ponad 65 000 inwestorów, wśród których są także aniołowie biznesu.

– Mamy ogromne plany na przyszłość. Po tym jak rozwiniemy aplikację o nowe funkcje zamierzamy rozszerzyć naszą działalność na Stany Zjednoczone, Niemcy i inne państwa Europy Zachodniej. Obecnie trwają jeszcze rozmowy z potencjalnymi partnerami i zagranicznymi inwestorami, więc nie możemy jeszcze zdradzić szczegółów – tłumaczy Eleonora Burzyńska. Jej zdaniem już na chwilę obecną przewyższa ona wszystkie inne rozwiązania dostępne na urządzenia mobilne. Innowacje obecne w aplikacji, jej pozycja na polskim rynku i szeroka perspektywa rozwoju mają stanowić magnes dla inwestorów zainteresowanych nowymi technologiami, które nie tylko zarabiają pieniądze, lecz także w realny sposób pomagają innym.

© Portal Spożywczy 2018-10-15 19:29:08