Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

AB InBev ze wzrostem przychodów w I kw. 2017 r.

Anheuser-Busch InBev podał wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017 rok. Przychody ze sprzedaży wzrosły, a spadła sprzedaż wolumenowa koncernu.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 04-05-2017, 14:39
fot. Shutterstock

Przychody koncernu wzrosły w I kw. 2017 r. organicznie o 3,7 proc. do 12,92 mld USD.

Całkowity wolumen sprzedaży piwa spadł organicznie o 0,5 proc. do 147,87 mln hektolitrów, podczas gdy wolumen sprzedaży piw własnych marek spadł o 0,2 proc. Dobry wzrost wolumenu własnych piw osiągnięto w Chinach, Brazylii i Meksyku, a spadki odnotowano w USA, Kolumbii i Południowej Afryce.

Koncern podaje, że łączne globalne przychody trzech światowych jego marek: Budweiser, Stella Artois i Corona wzrosły o 12,1 proc. Przychody marki Budweiser wzrosły o 7,3 proc., a przychody tej marki poza USA wzrosły o 16,4 proc.

Przychody Stella Artois wzrosły o 21,1 proc., głównie dzięki wzrostowi w USA i Argentynie. Marka Corona miała również solidny kwartał, przy czym przychody wzrosły o 18,2 proc., a przychody poza Meksykiem wzrosły o 48,2 proc., dzięki silnemu wzrostowi w Europie Zachodniej i w Chinach.

Zysk przypisany akcjonariuszom AB InBev wzrósł do 1 458 mln USD w 1 kw. 2017 roku z 844 mln USD w I kw. 2016.

Ab InBev podaje też, że integracja z SABMiller rozwija się dobrze, a w I kwartale 2017 r. zostały osiągnięte synergie w wysokości 252 mln USD.

© Portal Spożywczy 2019-12-11 15:47:36