Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor Danone Polska: Rynek mleczarski się stabilizuje

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-05-2017, 13:25
Harry Klompe, fot. Danone

Przez lata naszej obecności w Polsce, obserwowaliśmy systematyczny wzrost rynku mlecznego. W ostatnim czasie widzimy jednak stabilizację kategorii – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Harry Klompe, Dyrektor Generalny Danone Polska.

Podkreśla, że Danone obecny jest na polskim rynku produktów mlecznych od ponad 25 lat. Firma działa w kilku kategoriach rynkowych, tj. kategorii jogurtów, serków homogenizowanych, napojów, kefirów, deserów i funkcjonalnych produktów mlecznych. - Obecną sytuację postrzegamy to jako wspólne wyzwanie dla przemysłu mleczarskiego, który powinien dołożyć starań, by promować zalety produktów mlecznych jako ważnej części zdrowej diety a zatem także zdrowego stylu życia – mówi dyrektor Klompe.

- Naszym zdaniem, na rynku produktów mlecznych można wyodrębnić dwie podkategorie. Z jednej strony, mamy zdrowe produkty do jedzenia na co dzień, które zawierają żywe kultury bakterii, dostarczają ważnych składników odżywczych i są po prostu smaczne. Nawyk codziennego ich jedzenia przyczynia się do zachowania tzw. dobrostanu organizmu. My nazywamy ten segment: „codzienne produkty mleczne” - mówi Harry Klompe.

Drugą szef Danone Polska określa jako „mleczne chwile przyjemności”. Postrzegane są jako alternatywa dla innych produktów jedzonych właśnie dla przyjemności. Produkty należące do tej kategorii spożywane są przez konsumentów od czasu do czasu, a ich jedzenie sprawia im radość.

- Działamy w obu podkategoriach, w różny sposób biorąc pod uwagę naszą strategię żywieniową, komunikację marketingową i innowacje – dodaje.

Zgodnie z danymi Instytutu Nielsen, Danone to lider w najważniejszej kategorii na rynku produktów mlecznych (produkty i napoje mleczne) z 25,1 -procentowym udziałem rynkowym (okres kwiecień 2016 – marzec 2017). - Jednak zgodnie z naszą międzynarodową polityką, nie możemy dzielić się danymi finansowymi – zastrzega Harry Klompe.

Podobał się artykuł? Podziel się!
© Portal Spożywczy 2017-05-24 12:14:12