Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

KUKE i PKO BP z projektem wsparcia ekspansji zagranicznej dla polskich firm

Już w czerwcu polskie firmy mogą korzystać z "Polisy na Świat", którą przygotowały PKO Bank Polski i Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – poinformował w poniedziałek prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Dodał, że to pierwszy wspólny projekt obu instytucji.


Autor: PAP
Data: 26-06-2017, 12:54
fot. shutterstock.com

"Obszar MŚP jest niezwykle ważny w kontekście dynamiki rozwoju polskiej gospodarki, a także realizacji Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Odpowiada on za ok. 50 proc. PKB i zatrudnia 70 proc. pracowników w sektorze prywatnym. Nowy produkt KUKE, wdrażany we współpracy z PKO Bankiem Polskim, ułatwi polskim mikroprzedsiębiorcom eksport i konkurowanie na rynkach międzynarodowych" - powiedział prezes Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) Paweł Borys.

"Polisa na Świat" to produkt przygotowany przez KUKE (Grupa PFR) i dostępny od 1 czerwca 2017 r. w oddziałach PKO Banku Polskiego. Jest to odpowiedź na ryzyko, jakim dla przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej jest groźba strat finansowych. Ubezpieczenie chroni przed sytuacją braku płatności ze strony kontrahenta za sprzedane w kredycie towary lub zrealizowane usługi i obejmuje zarówno transakcje krajowe, jak i zagraniczne, zapewniając tym samym płynność finansową oraz zabezpieczenie przedsiębiorstwa przed utratą zysków.

Polisa zapewnia ochronę ubezpieczeniową klientom PKO Banku Polskiego z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, którzy prowadzą działalność gospodarczą co najmniej 18 miesięcy oraz wystawiają faktury z odroczonym do 60 dni terminem płatności.

Jak powiedział na konferencji wiceprezes KUKE Janusz Władyczak, dzięki współpracy z PKO BP pierwszy raz w historii KUKE może tak szeroko z ofertą wyjść do małych i średnich firm. "Dzięki naszemu rozwiązaniu nawet najmniejsi przedsiębiorcy będą mogli zwiększyć swoją konkurencyjność rynkową, skoncentrować się na bezpiecznym rozwoju swojego biznesu zarówno w kraju, jak i zagranicą, minimalizując ryzyko związane z brakiem zapłaty przez kontrahenta, któremu sprzedano towar lub dostarczono usługę w kredycie kupieckim" - powiedział.

Prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło powiedział, że bank tym produktem chce wspierać ekspansję na rynki zagraniczne polskich firm wszędzie tam, gdzie to jest możliwe. "Dlatego otworzył swoje zagraniczne oddziały korporacyjne w Niemczech i w Czechach oraz rozwija relacje z bankami korespondentami" - dodał.

Na koniec 2016 roku wartość polskiego eksportu wyniosła niemal 184 mld euro, co oznacza trzykrotny wzrost od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej. 

© Portal Spożywczy 2019-11-20 16:01:36