Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Żubrówka i Krupnik z Polski wśród 10 największych marek alkoholi świata

W globalnym rankingu „Klubu Milionerów 2016” znalazło się 157 marek alkoholowych o rocznej sprzedaży powyżej miliona 9-litrowych skrzynek, w tym dziewięć alkoholi z Polski, na czele z najlepiej sprzedającą się z nich Żubrówką produkowana przez CEDC.


Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 26-06-2017, 15:34
fot. CEDC

Wśród 10 największych marek wódek świata w „Klubie Milionerów” Żubrówka znalazła się na czwartym miejscu (sprzedaż w 2016 r. 7,1 mln 9L skrzynek), a na siódmym miejscu marka Krupnik (sprzedaż w 2016 r. 4,4 mln 9L skrzynek) produkowana w Polsce przez Marie Brizard Wine & Spirits.

Produkowana przez CEDC marka z Żubrem na etykiecie jest jedną z czterech największych wódek świata. Żubrówka oraz dwie inne marki pochodzące z oferty CEDC - Soplica i Żytniówka - trafiły również do zestawienia 10 najszybciej rosnących marek wódek na świecie.

W przygotowanym przez magazyn „Drinks International” zestawieniu, Żubrówka zajmuje 4 miejsce wśród wszystkich wódek świata – po globalnych markach Smirnoff i Absolut oraz dystrybuowanej głównie na rodzimym rynku lokalnej ukraińskiej marce Khortytsa – ze sprzedażą 7,1 miliona 9-litrowych skrzynek. W porównaniu z rankingiem za rok 2015, Żubrówka awansowała o jedną pozycję, dzięki zwiększeniu sprzedaży o prawie milion 9-litrowych skrzynek.

- Polska wódka to część tradycji, z której możemy i powinniśmy być dumni, podobnie jak Szkoci cenią sobie renomę, dziedzictwo i światowe sukcesy whisky. Dlatego cieszy nas pozycja naszych marek w globalnych zestawieniach najpopularniejszych alkoholi świata. Sukces Żubrówki odzwierciedla pozycję tej marki w Polsce, ale wciąż widzimy ogromny potencjał rozwoju zagranicą, na ponad 40 rynkach, na których jest ona oferowana. Podobnie ma się rzecz z marką Soplica, w przypadku której w ostatnich latach podwoiliśmy liczbę rynków zagranicznych, na których chcemy rozwijać ten wyjątkowy, odwołujący się do tradycji polskich nalewek produkt – mówi Alicja Jelec, Dyrektor Marketingu Wódek CEDC.

Wszystkie marki CEDC należące do „Klubu Milionerów”: Żubrówka, Soplica i Żytniówka, trafiły też do zestawienia najszybciej rosnących marek wódek z całego świata, sporządzonego na podstawie wzrostu sprzedaży w porównaniu w poprzednim rankingiem według sprzedaży za rok 2015. Soplica zajęła w tym zestawieniu 4 miejsce (sprzedaż w 2016 r. 3,1 mln 9L skrzynek, wzrost o 23 proc. rdr), Żubrówka szóste miejsce (7,1 mln 9L skrzynek, wzrost o 15 proc. rdr), Żytniówka siódme miejsce (1,8 mln 9L skrzynek, wzrost o 13 proc. rdr).  Z kolei marka Krupnik zajęła w tym zestawieniu ósme miejsce (sprzedaż 4,4 mln 9L skrzynek, wzrost o 10 proc. rdr).

 

© Portal Spożywczy 2019-05-26 11:37:45