Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Syn założyciela marki Dilmah: Działania na polskim rynku są szczególnie ważne

– Działania na polskim rynku są dla mnie szczególnie ważne. Gourmet Foods jest jednym z pięciu najważniejszych i największych globalnych partnerów marki Dilmah – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Dilhan C. Fernando, młodszy syn założyciela Dilmah, Merrila J. Fernando, dyrektor MJF Group oraz Dilmah School of Tea.


Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
Data: 06-07-2017, 11:01
Dilhan C. Fernando, dyrektor MJF Group oraz Dilmah School of Tea, fot. materiały prasowe

Dilhan C. Fernando odwiedził Polskę w związku z odbywającą się w tym roku w Warszawie „Dilmah School of Tea”, a także z otwarciem nowej herbaciarni „Herbata i Kawa” na warszawskim Śródmieściu. Przyznał, że Polskę traktuje nie tylko pod kątem biznesowym, ale także darzy nasz kraj ogromnym sentymentem.

– Działania na polski rynku są dla mnie szczególnie ważne. Polska była pierwszym krajem, który odwiedziłem jeszcze w czasach moich studiów. Także pod kątem emocjonalnym jest to dla mnie znaczący kierunek. Z kolei patrząc na Polskę biznesowo, Gourmet Foods jest jednym z pięciu najważniejszych i największych globalnych partnerów marki Dilmah – mówił Dilhan C. Fernando.

Wspominając swoją pierwszą podróż do Polski, Dilhan C. Fernando zauważył diametralną zmianę w polskim społeczeństwie w podejściu do tematu herbaty.

– Kiedy pierwszy raz przyjechałem do Polski w 1991 roku, najbardziej popularna była herbata czarna lub czasami zielona z dodatkiem cukru ewentualnie mleka. Brakowało świadomości tego, jakie bogactwo wiąże się ze światem herbaty. Bardzo cieszę się, że powstało takie miejsce jak to. „Herbata i Kawa” jest szczególnie istotna, ponieważ przedstawia tradycje i bogactwo świata herbaty – ocenił młodszy syn założyciela Dilmah.

Dilhan C. Fernando wpływ na rozwój herbaty upatruje wśród rosnącego zainteresowania tym segmentem zwłaszcza młodych ludzi.

– Trendy są wielce obiecujące, ponieważ ok. 35% naszych konsumentów to młodzi ludzie w wieku od 19 do 24 lat, którzy poszukują w herbacie nowych doznań i doświadczeń. Młodzież patrzy na herbatę, doceniając jej walory smakowe, ale także poszukuje w niej dodatkowych wartości jak np. oddziaływania prozdrowotnego. W odpowiedzi na te potrzeby marka Dilmah jest otwarta na zupełnie nowe doświadczenia – przyznał dyrektor MJF Group oraz Dilmah School of Tea.

Dilmah jest firmą rodzinną. Syn założyciela marki opowiedział, jak przebiega sukcesja w obrębie firmy.

– Marka Dilmah jest rozwijana od kilku pokoleń. W kolejnym pokoleniu mamy pięcioro następców i właściwie czworo z nich jest zainteresowanych pracą w firmie. Dzisiaj są oni jeszcze uczniami i studentami, ale już teraz wyrażają chęci, żeby podtrzymywać tradycję rodzinną. Nasze działania nie ograniczają się tylko do produkcji herbaty. Marka Dilmah to obecnie trzy filary. Pierwszym z nich jest naturalnie herbata, natomiast drugim jest skupienie się na czynniku ludzkim – pracą na rzecz społeczeństwa. Trzeci element to praca na rzecz środowiska. Takie zróżnicowanie zwiększa szansę na to, że każdy z grona rodziny znajdzie swoje pole do zagospodarowania. Na przykład moja córka kocha ludzi i poprzez firmę chciałaby działać na rzecz społeczeństwa i wspierać dzieci. Innych z kolei interesują sprawy środowiska. Nasza fundacja rodzinna daje im szansę w to wszystko się zaangażować. Uważam, że przyszłość firmy jest zdecydowanie bezpieczna – tłumaczył Dilhan C. Fernando.

 

Dilhan C. Fernando jest młodszym synem założyciela Dilmah, Merrila J. Fernando, dyrektor MJF Group oraz Dilmah School of Tea, pierwszej międzynarodowej szkoły herbaty, której sesje odbywają się w Colombo, we Francji, Australii, Nowej Zelandii, Chinach, Singapurze, Ameryce, a także od tego roku w Polsce. Ponadto do niego należy zarządzanie społecznym i środowiskowym zaangażowaniem marki za pośrednictwem fundacji MJF Charitable oraz Dilmah Conservation. Funadcja MJF Charitable jest jedną z największych fundacji charytatywnych na Sri Lance, która podnosi jakość życia i poziomu edukacji dziesiątek tysięcy osób, m.in. pracujących przy zbiorach herbaty; z kolei Dilmah Conservation jest ukierunkowana na ochronę i wspieranie przyrody Cejlonu.

© Portal Spożywczy 2019-10-18 20:53:18