Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Lidl nie oszczędza na inwestycjach w Polsce - analiza

Polska jest największym rynkiem dla Lidla w Europie Centralnej i Wschodniej pod względem obrotów (13,7 mld zł / 3,2 mld euro w 2016 r.), co oznacza, że nasz kraj odpowiada za 34 proc. obrotów firmy w regionie. Niemiecki dyskonter idzie za ciosem i inwestuje w nowe sklepy, modernizacje, asortyment, pracowników i reklamę.


Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 11-07-2017, 12:17
fot. shutterstock.com

Szybkie spojrzenie na liczby. Lidl w Polsce osiągnął lepsze wyniki niż jego międzynarodowi konkurenci. Oczekuje się, że Lidl przeskoczy Auchan i znajdzie się na drugiej pozycji wśród największych detalistów. W relacji do Biedronki, analitycy oczekują, że obroty Lidla będą stanowiły 1/3 obrotów portugalskiego dyskontera już w 2021 r. To byłby świetny wynik zważywszy na skalę - Lidl ma ponad 600 sklepów, Biedronka – ponad 2720.

1 czerwca sieć otworzyła dziewiąte centrum dystrybucyjne w gm. Psary. Nowy magazyn będzie dystrybuował produkty do ponad 50 sklepów Lidl na terenie Śląska i Małopolski. . Pod koniec ubiegłego roku do Starostwa w Mińsku Mazowiecki wpłynął wniosek o pozwolenie na budowę Centrum Dystrybucyjnego Lidl wraz z infrastrukturą techniczną w mieście Kałuszyn. 

Lidl utrzymuje dobre tempo otwarć. W tym roku poinformowano m.in. o nowych sklepach w Poznaniu, Gdańsku, Legnicy, Koszalnie, Warszawie, Katowicach, Łodzi. Sieć nie oszczędza również na modernizacji istniejących obiektów. Tylko w maju firma rozpoczęła remonty ośmiu sklepów. W czerwcu ruszą modernizacje trzech placówek, a w lipcu czterech. Łącznie w ciągu trzech miesięcy rozpoczną się remonty 15 sklepów.

Przeczytaj obszerną analizę na dlahandlu.pl.

 

© Portal Spożywczy 2019-11-21 22:19:27