Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Producenci piwa wydają więcej na reklamę telewizyjną

Producenci piwa w okresie od stycznia do maja br. wydali na reklamy w tradycyjnych mediach blisko 235,5 mln zł. Było to 5,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opracowanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe, bez rabatów).


Autor: wirtualnemedia.pl
Data: 12-07-2017, 11:08
fot. shutterstock

Niemal dwie trzecie tych wydatków została ulokowana w telewizji - było to 195,9 mln zł. Telewizja była też jedynym z tradycyjnych mediów kanałem komunikacji, w którym producenci piwa - w porównaniu z rokiem 2016 - zwiększyli wydatki na reklamę. Inwestycje na promocję na szklanym ekranie wzrosły w skali roku o 20,3 proc.

Największym reklamodawcą w branży piwnej była, podobnie jak rok temu Grupa Żywiec, która na promocję swoich marek w tradycyjnych mediach wydała 92,1 mln zł, czyli 1,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugim pod tym względem reklamodawcą była Kompania Piwowarska z wydatkami w wysokości 84,3 mln zł (wzrost o 13,3 proc.), a trzecie miejsce na podium zajął Carlsberg Polska, który na reklamy przeznaczył 43,4 mln zł (11,2 proc. więcej niż rok temu).

Więcej na Wirtualnemedia.pl

© Portal Spożywczy 2019-05-20 14:39:47