Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor Zakupów, Biedronka: Millenialsi mają wysoką świadomość żywieniową

Na podstawie badań Ipsos z 2015 r. możemy powiedzieć, że millenialsi wybierają Biedronkę jako miejsce zakupów częściej niż osoby ze starszych grup wiekowych. Doceniają naszą sieć za bliskość placówek, możliwość zrobienia zakupów w krótkim czasie i w przyjemnym miejscu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Gontarz, Dyrektor Zakupów odpowiedzialny za ofertę produktów spożywczych marki własnej Biedronki.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 24-07-2017, 15:21
Michał Gontarz, Dyrektor Zakupów odpowiedzialny za ofertę produktów spożywczych marki własnej Biedronki. Fot. materiały prasowe Biedronki

- Wiele osób z tego pokolenia ma wysoką świadomość żywieniową, przykłada dużą wagę do tego, co je i chce odżywiać się zdrowo. Wielu millenialsów poszukuje produktów o szczególnych walorach żywieniowych, niektórzy chcą wyeliminować z diety wybrane składniki. Dlatego stale rozwijamy naszą ofertę produktów bez glutenu licencjonowanych przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, artykułów bez laktozy, ofertę mlek roślinnych oraz produktów z kategorii „superfoods“, w tym kasz - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Gontarz, Dyrektor Zakupów odpowiedzialny za ofertę produktów spożywczych marki własnej Biedronki.

Dodaje, że millenialsi są świadomi znaczenia warzyw i owoców w zrównoważonej diecie, a wielu z nich wybiera dietę wegetariańską czy wegańską. - Bardzo popularne stały się koktajle przygotowywane ze świeżych, często egzotycznych owoców: papai czy mango, które mamy w ofercie. Popularne są także nasze gotowe mieszanki, takie jak baza Vital Fresh z marchewką, jarmużem i szpinakiem. Vital Fresh to także marka świeżych soków oraz hummusów zastępujących tradycyjne dodatki do kanapek - informuje Gontarz.

- Jednocześnie millenialsi cenią wygodę i czas, są mobilni i poszukują zdrowych przekąsek. W związku z tym idealne dla nich są np. gotowe sałatki Vital Fresh w różnych wersjach czy też batony zbożowe Vitanella, składające się w ponad 90% z owoców. Tacy klienci oczekują wysokiej jakości dań gotowych lub łatwych do przyrządzenia. Oferta „Zup z Naszej Kuchni” ze świeżymi warzywami jest odpowiedzią na ten trend. Przy produkcji zup stosowane są innowacyjne rozwiązania, w tym proces szybkiego schładzania, który pozwala zachować kilkudniowy okres przydatności do spożycia bez stosowania konserwantów. Jednocześnie zupy są oferowane w wygodnym opakowaniu, w którym możne je od razu podgrzać - tłumaczy Dyrektor Zakupów Biedronki.

- Zauważamy też, że młodzi ludzie chętnie eksperymentują z gotowaniem, dzieląc się swoimi dokonaniami w mediach społecznościowych. Tutaj również Biedronka jest źródłem inspiracji dzięki festiwalom kuchni świata. Prezentuje w nich pod marką własną „Smaki Świata” produkty oryginalnie wytwarzane w kraju ich pochodzenia. Z naszych obserwacji wynika, że otwartość na nowe, w tym egzotyczne smaki jest w tej grupie klientów najwyższa. To przekłada się także na potrzebę ciągłych innowacji w stałym asortymencie. W 2016 r. Biedronka wprowadziła 441 nowych produktów marki własnej - dodaje.

Tłumaczy,  że osoby z młodego pokolenia chętnie wchodzą w interakcje z producentami i sieciami sklepów poprzez media społecznościowe czy platformy internetowe. - Przykładem takiego dialogu w Biedronce jest projekt Testujemy. Jego uczestnicy mają wpływ na kształtowanie oferty naszej sieci. Blisko 70% użytkowników platformy Testujemy to właśnie millenialsi. Od ponad 3 miesięcy Biedronka posiada również swój profil na Facebooku. Nasza komunikacja na FB dociera do ponad 6 milionów użytkowników, z czego 80% stanowią osoby poniżej 34 roku życia - mówi Gontarz.

- Młodzi konsumenci przykładają też wagę do kwestii zrównoważonego rozwoju i standardów etycznych w łańcuchu dostaw. W odpowiedzi na te oczekiwania rozwijamy ofertę produktów certyfikowanych, takich jak: ryby i owoce morza z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC, wybrane herbaty marki Remsey ze znakiem Rain Forest Alliance, produkty zawierające kakao UTZ. Pracujemy także nad tym, by olej palmowy wchodzący w skład produktów naszych marek własnych zastąpić innym olejem roślinnym, a jeśli nie będzie to możliwe, by używać oleju palmowego pochodzącego ze zrównoważonych upraw. Podejmujemy też działania przeciwdziałające marnowaniu żywności. Wierzymy, że kwestie te mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe tej grupy klientów - podsumowuje Michał Gontarz.

© Portal Spożywczy 2019-05-22 15:19:48