Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Farm Frites Poland SA inwestuje w systemy IT

W Lęborskiej firmie Farm Frites Poland SA produkowane są cienkie, złociste, serwowane są w czerwonych, kartonowych opakowaniach, oznakowanych żółtą literą „M”. Ta założona w 1993 r. fabryka zaopatruje w swoje wyroby m.in. sieć restauracji McDonald's. Teraz spółka inwestuje w nowoczesne systemy IT.




Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
Data: 28-07-2017, 11:56
fot. shutterstock

Poza tym lęborska firma jako pierwsza w Polsce uruchomiła masową produkcję placków ziemniaczanych. Spółka zatrudnia ponad 200 osób i przetwarza rocznie ponad 200.000 ton ziemniaków. W 2007 roku pracownicy czuwający nad procesem metamorfozy ziemniaków w podłużne przysmaki, które najczęściej oglądamy na plastikowych tackach w towarzystwie hamburgerów i gazowanych napojów, byli świadkami jednego z największych wydarzeń w historii fabryki. Z hali zniknęło 70 proc. starych, zasłużonych urządzeń, a w ich miejsce na linii produkcyjnej stanął nowoczesny sprzęt. Farm Frites zainwestowała w modernizację, co pozwoliło znacznie zwiększyć wydajność fabryki.

Inwestycje Farm Frites nie skończyły się na kupnie nowych maszyn. Zarząd spółki zdaje sobie sprawę, że w zmieniającej się gospodarce najważniejsza jest cyfryzacja, dlatego postanowił zaprzęgnąć do pracy profesjonalne narzędzia IT. Tak właśnie pod strzechy fabryki trafił system ERP „QAD”, który od jakiegoś czasu czuwa nad zarządzaniem całością zasobów przedsiębiorstwa. System ten znajduje się w ofercie DSR SA, specjalizującej się w zaawansowanych rozwiązaniach informatycznych dla produkcji. 

Wytwórca wyrobów ziemniaczanych, po implementacji systemu QAD, w partnerstwie z DSR SA konsekwentnie realizuje plan wdrażania jego kolejnych rozszerzeń. By usprawnić pracę magazynów i zyskać pełną kontrolę nad przechodzącym przez nie towarem, zdecydowano się sięgnąć po moduł Eagle RF Express, przeznaczony do zarządzania gospodarką magazynową. Posiada on funkcję automatycznej identyfikacji (ADC/RF) i generowania kodów kreskowych w czasie rzeczywistym. Wspiera w osiągnięciu celów związanych z weryfikacją kosztów pracy, dokładności inwentarza, wydajności i produktywności. Korzystając z funkcji zbierania danych w czasie rzeczywistym i drukowania etykiet, użytkownicy mogą poprawić wydajność procesów związanych z wysyłaniem i odbieraniem towarów. Moduł, za pośrednictwem Internetu, dostarcza również informacje o stanie magazynów i historii poszczególnych elementów inwentarza, co ułatwia podejmowanie lepszych decyzji kadrze menadżerskiej.

Przygotowania do wdrożenia modułu Eagle RF Express™ firma z Lęborku rozpoczęła od weryfikacji poprawności wprowadzenia do systemów QAD indeksów dla wszystkich przetwarzanych surowców oraz uruchomienia w nim zaawansowanych funkcjonalności zleceń zakupu, wraz z komponentem konsygnacyjnym.

Kolejnym krokiem była instalacja samego Eagle RF Express™, który równolegle obsługuje przyjęcia surowców na Zlecenia Zakupu i w pierwszej fazie wydania tychże surowców. Następnie uruchomiono dyskretne zlecenia robocze w systemie ERP i wydawanie do nich surowców w nowym module.

— Byłem świadomy naszej sytuacji w zakresie gospodarki magazynowej i wiedziałem co chcę osiągnąć. Po dokładnej analizie możliwości modułu przekonany, że dla płynnego funkcjonowania całego zakładu produkcyjnego była to jedna z najważniejszych inwestycji, więc z łatwością udało mi się przekonać do niej zarząd spółki — wspomina okoliczności wdrożenia modułu Tadeusz Szkudlarek, Logistics Manager w Farm Frites Poland S.A.

Obecnie spółka korzysta z wszystkich standardowych funkcji moduł Eagle RF Express™. Podczas jego implementacji nie było potrzeby wprowadzania znaczących zmian w standardzie oprogramowania. Ważnym elementem okazałą się obsługa kodów SSCC wg standardu GS1.Obecnie, Eagle RF Express™ wraz z systemem QAD nadzorują wszystkie procesy magazynowe w Farm Frites Poland S.A., począwszy od przyjęć dostaw surowców poprzez produkcję, sprzedaż i obsługę klienta na sprzedaży kończąc. Za pośrednictwem nowego modułu każdego dnia rejestrowanych jest ponad 2 tysiące transakcji. — Dokładne zdefiniowanie celów projektu, znajomość specyfiki klienta oraz doświadczenie zespołu dały oczekiwany efekt w postaci łatwo mierzalnych rezultatów — podsumowuje wdrożenie Piotr Rojek z DSR.

Tadeusz Szkudlarek pytany o to, czy funkcja nadawania kodów kreskowych w czasie rzeczywistym i monitorowanie dostarczanych do fabryki materiałów produkcyjnych pomogły usprawnić jej funkcjonowanie, zwraca uwagę, że optymalizacja procesów magazynowych to najlepsza rzecz, jaka od dawna miała miejsce w zarządzanym przez niego obszarze i jedna z najważniejszych z punktu widzenia płynnego funkcjonowania całej fabryki. — Wdrożenie modułu dało nam możliwość pełnej kontroli i optymalizacji pracy przedsiębiorstwa. Zdajemy sobie jednak sprawę, że nie jest to gwarancją sukcesu —  tłumaczy Szkudlarek.

© Portal Spożywczy 2019-06-25 17:51:33