Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Polskie marki spożywcze nie są znane w Japonii

Do Kraju Kwitnącej Wiśni będzie łatwiej wejść producentom drobiu, wołowiny, wieprzowiny czy mleka. Jest jednak pewna przeszkoda: polska marka nie jest w ogóle znana w Japonii - podaje Rzeczpospolita.


Autor: Rzeczpospolita
Data: 07-08-2017, 07:51
Fot. shutterstock

Po ogłoszonej w lipcu wspólnej decyzji politycznej Unii Europejskiej i Japonii o podpisaniu traktatu o wolnym handlu wiadomo już, że zacznie on obowiązywać najprawdopodobniej od początku 2019 r. Oznacza to zniesienie wielu barier handlowych w Japonii, a zwłaszcza wysokich ceł na żywność.

– Ta umowa stworzy dobre warunki do prowadzenia interesów dla polskich firm, zwłaszcza dla branży spożywczej – mówi mówi „Rzeczpospolitej" Naofumi Makino, dyrektor warszawskiego biura JETRO, japońskiej agencji rządowej wspierającej inwestycje. 

Na japoński rynek będzie łatwiej wejść producentom drobiu, wołowiny, wieprzowiny czy mleka. Jest jednak pewna przeszkoda. – Polska marka nie jest w ogóle znana w Japonii – zauważa szef warszawskiego biura Jetro.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej.

© Portal Spożywczy 2019-10-20 15:37:11