Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Mintel: Znaczny potencjał "serów" wegańskich w Polsce

Polscy konsumenci coraz chętniej eksperymentują z roślinnymi składnikami i zamiennikami tradycyjnych produktów spożywczych. Choć dotychczas wyroby opisywane wyraźnie na opakowaniach jako wegetariańskie i wegańskie nie pojawiały się na półkach polskich sklepów zbyt często, przewiduje się, że liczba takich produktów będzie znacząco rosnąć. Jednym z segmentów, któremu może to przynieść wymierne korzyści, jest kategoria wegańskich „serów” - uważa Honorata Jarocka Senior Food and Drink Analyst Mintel.


Autor: portalspozywczy.pl za Mintel
Data: 07-08-2017, 14:10
fot. shutterstock

W okresie dwóch lat od lutego 2015 r. do stycznia 2017 r. bardzo niewiele serów wprowadzonych na polski rynek oznaczono na opakowaniu jako wegetariańskie, a jeszcze mniej jako wegańskie. Na sąsiednim, niemieckim rynku trend ten jest znacznie bardziej widoczny, co - daniem firmy Mintel - może sugerować, że w Polsce istnieje w tej kwestii znaczny potencjał. Polacy, zwłaszcza Millenialsi, chętnie bowiem przejmują zwyczaje żywieniowe z Zachodu.

Jak podaje Honorata Jarocka, nisza „serów” wegańskich zdominowana jest przez polskiego producenta Polsoja z gamą Vege Plastry oraz marki importowane, takie jak grecki Violife (Viotros), włoski Verys (Frescolat) czy cypryjski Green Vie (Vpelmarso Greenvie Foods). Do wytwarzania tych produktów wykorzystuje się różne surowce roślinne: w Vege Plastrach jest to białko sojowe, w „serach” Verys – kiełkujący ryż, a w produktach Violife i Green Vie – olej kokosowy.

Na początku 2016 r. w segmencie „serów” wegańskich na polskim rynku pojawił się nowy gracz: krajowa marka Serotonina, pod którą oferowane są wysokiej jakości rzemieślnicze alternatywy „serowe”. 

© Portal Spożywczy 2019-10-15 15:32:18