Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grupa Pernod Ricard zwiększyła sprzedaż w 2016/2017

Grupa Pernod Ricard w roku obrotowym 2016/2017 osiągnęła 9,010 mld euro przychodów ze sprzedaży. Wzrost sprzedaży organicznej przyspieszył w porównaniu z rokiem poprzednim do 3,6 proc., zbliżając się do celu średniookresowego jakim jest wzrost o 4-5 proc.. Raportowany wzrost przychodów wyniósł 4 proc.


Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 01-09-2017, 12:57
fot. pernod-ricard.com

Zysk netto grupy w 2016/2017 wyniósł 1,393 mld euro, czyli wzrósł o 13 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Wzrost sprzedaży został osiągnięty dzięki strategicznym międzynarodowym markom, których sprzedaż wzrosła o 4 proc. w porównaniu do stabilnego roku poprzedniego. 11 z 13 marek zanotowało wzrosty sprzedaży, a 9 z 13 marek poprawiło wyniki - w szczególności zaś na ścieżkę wzrostu powróciła marka Martell (+ 6%) oraz Absolut (+ 2%).

W ujęciu geograficznym poprawa była zasługą USA oraz Chin (które na powrót zanotowały wzrosty), a także Europy Wschodniej. Obie Ameryki zanotowały wzrost o 7 proc., region Azja-reszta świata wzrost o 1 proc., a w Europie wzrost wyniósł 3 proc.

- Rok finansowy 2016/2017 był silnym rokiem (…) wyniki dowodzą, że kierunek strategii przyjęty przez Grupę dwa lata temu przynosi rezultaty w postaci: przyspieszenia i dywersyfikacji wzrostu – mówi Alexandre Ricard, przewodniczący i prezes grupy.

- W roku finansowym 2017/2018 będziemy kontynuować wdrażanie naszej strategii, w szczególności koncentrując się m.in. na udoskonalaniu innowacji i działań operacyjnych. Jesteśmy przekonani, że będziemy nadal poprawiać wyniki biznesowe. W konsekwencji nasze wytyczne dotyczące roku 2017/2018 zakładają organiczny wzrost zysku z działalności kontynuowanej między + 3% a + 5% - dodaje.

Grupa Pernod Ricard to jeden z największych na świecie producentów i dystrybutorów win i napojów spirytusowych obecny na ponad 80 rynkach świata w tym w Polsce (Wyborowa Pernod Ricard).

W skład portfela Grupy Pernod Ricard wchodzą między innymi: Absolut Vodka, Ballantine’s, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob’s Creek, G.H. Mumm, polskie wódki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa i wiele innych marek globalnych.

W Polsce grupa jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa. 2008 roku podczas integracji z V&S Grupa Pernod Ricard stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

 

© Portal Spożywczy 2019-06-25 09:43:12