Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Ukraiński przedsiębiorca: Polski rząd nie zajmuje się efektywną promocją żywności by zwiększyć dochody z eksportu!

- Żywność stanowi dużą część PKB Polski. A rząd nie zajmuje się efektywną promocją, która mogłaby zwiększyć dochody z eksportu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Taras Barszczowski, właścicielem Grupy T.B. Fruit, która działa w Polsce, na Ukrainie i w Mołdawii.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 06-09-2017, 11:57
Taras Barszczowski, właściciel firmy T.B.Fruit

O promocji polskiej żywności rozmawialiśmy z Tarasem Barszczowskim w kontekście produkcji i eksportu czarnej porzeczki. Polska jest liderem produkcji tych owoców, ale nie ma zbytu na przetwory.

- Moim zdaniem problemy ze zbytem czarnej porzeczki wynikają z nieznajomości tego owocu w świecie, czyli z braku działań marketingowych. Nikt na szeroką skalę nie promuje czarnych porzeczek na świecie, jako owoców z wieloma właściwościami zdrowotnymi. A co za tym idzie, niewielu konsumentów jest świadoma tych zalet. W USA prawdopodobnie nie znają tego owocu - tłumaczy właściciel T.B.Fruit.

Dlaczego zatem w Polsce uprawia się tak dużo czarnej porzeczki? - Bo jest ona mało skomplikowana w ochronie, a zbiór jest mechaniczny. W momencie, gdy na szeroką skalę zaczęto zbierać porzeczki za pomocą kombajnu, spadła cena tych owoców w skupie - dodaje.

Zdaniem Tarasa Barszczowskiego, to państwo, czyli polskie Ministerstwo Rolnictwa albo jakieś organizacje rolnicze powinny promować czarne porzeczki i ich walory prozdrowotne. Plantator nic sam nie jest w stanie zrobić.

- Efektywna promocja czarnej porzeczki wcale nie musi wiele kosztować w porównaniu z tym, ile Polska zarabia na żywności. Przecież żywność stanowi dużą część PKB Polski. A rząd nie zajmuje się efektywną promocją, która mogłaby zwiększyć dochody z eksportu. Dlaczego inne kraje wspierają producentów rolnych, którzy uprawiają perspektywiczne gatunki, jak chociażby serbski rząd, który pomaga plantatorom malin i promuje te owoce na świecie - podsumowuje ukraiński przedsiębiorca.

© Portal Spożywczy 2019-08-23 13:23:34