Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Tchibo otworzyło największe centrum dystrybucyjne firmy w Europie Środkowo-Wschodniej

W Czechach zostało powiększone centrum dystrybucyjne obsługujące sklep internetowy Tchibo. Powierzchnia najmu wzrosła z 39 000 m kw. do 73 000 m kw. Oznacza to, że w Chebie powstała druga pod względem wielkości hala logistyczna na terytorium Czech, a jednocześnie największe centrum dystrybucyjne Tchibo w Europie Środkowo-Wschodniej.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-09-2017, 11:10
fot. materiały prasowe

Inwestycja o łącznej wartości 1,6 mld koron czeskich należy do największych w regionie. Dzięki swojej obecności w Chebie jeden z najpoważniejszych producentów kawy na świecie oraz lider czeskiego rynku sprzedaży internetowej w kategorii odzieży utworzył 348 nowych miejsc pracy. Firma Geis, która zajmuje się prowadzeniem całego centrum dystrybucyjnego na rzecz Tchibo, niedawno wprowadziła sześciodniowy tydzień pracy w systemie dwuzmianowym. Centrum dystrybucyjne zostało zrealizowane przez Panattoni Europe.

- Najlepszą wiadomością dla czeskich konsumentów jest znaczne skrócenie czasu realizacji dostaw. Na przesyłkę z Bremy musieli czekać 4-6 dni, podczas gdy dostawa z Chebu dotrze do nich w ciągu 1-3 dni. Centrum dystrybucyjne w Chebie obsługuje obecnie nie tylko rynek czeski, ale także Słowację, Polskę, Węgry, Austrię, Szwajcarię oraz południe Niemiec. Średnio wysyłamy 25 tysięcy zamówień dziennie - powiedział Dyrektor Generalny Tchibo Praga, Richard Hodul.

Nowe centrum dystrybucyjne Tchibo w Chebie specjalizuje się w obsłudze sprzedaży internetowej na rzecz klientów końcowych (B2C). Obejmuje ona magazynowanie, sortowanie, kompletację, pakowanie oraz wysyłkę artykułów, które klienci zamówili przez stronę internetową sklepu. Rozbudowa inwestycji w drugim etapie jej realizacji sprawiła, że budynek osiągnął imponującą pojemność 30 500 miejsc paletowych. Dzięki temu obsługa nawet najgorętszego okresu w roku – przedświątecznych zakupów – nie będzie stanowiła problemu.

Tchibo to niemiecka sieć sklepów, która początkowo oferowała jedynie kawę i produkty pokrewne. Dziś prowadzi również sprzedaż towarów konsumpcyjnych, których asortyment zmienia się co tydzień i jest bardzo zróżnicowany – od wyposażenia wnętrz, kuchni i produktów ogrodniczych, przez modę, sport, zabawki, po elektronikę i biżuterię. Asortyment Tchibo obejmuje ponad 75 proc. wszystkich kategorii produktowych towarów konsumpcyjnych. W 2015 r. firma została liderem rynku w Czechach w sprzedaży odzieży przez internet. Sprzedaż internetowa stanowi 30 proc. łącznych przychodów firmy.

© Portal Spożywczy 2019-05-25 10:09:21