Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Mateusz Gessler: Restauratorzy podążają za trendami, a nie za sezonowością (wywiad)

Moja filozofia i funkcjonowania moich restauracji jest prosta – skąd są Twoje geny, to jedz. Uważam, że w głównej mierze powinniśmy sięgać po dania i produkty z regionu, z którego pochodzimy, bo to jest najlepsze dla naszego organizmu – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Mateusz Gessler, właściciel restauracji Warszawa Wschodnia, Ćma oraz Warszawski Sen. Okazją do rozmowy była konferencja prasowa poświęcona kampanii wizerunkowej Pasaży Tesco, w której restaurator pełni rolę ambasadora.


Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
Data: 08-09-2017, 10:45
fot. materiały prasowe

Co Pana zdaniem pojawi się na talerzu w tym sezonie? Jakie trendy kulinarne będą najpopularniejsze?

Myślę, że warto skupić się przede wszystkim na jedzeniu sezonowym. Po lecie następuje moment, w którym trzeba zmienić jadłospis i przygotować go w taki sposób, aby pomógł nam nabrać energii i z uśmiechem na twarzy pozwolił przetrwać zimę. Polecam sięgnąć m.in. po dynię, grzyby, kasze, śledzia, który ma w sobie dużo kwasów Omega 3. Moim zdaniem ważniejsze od trendów jest patrzenie na konkretny sezon i produkty, które w danym okresie są najświeższe i najlepsze.

W społeczeństwie zwiększa się zainteresowanie trendem prozdrowotnym, czy w związku z tym zmienia się podejście klientów do oferowanego w Pańskich restauracjach menu, skoro coraz więcej osób jest na dietach?

Restauracja jest miejscem, które przede wszystkim ma sprawić osobom ją odwiedzającym ogromną przyjemność z jedzenia. Jeśli ktoś jest akurat na diecie i przez to ma zakazane spożywanie wielu różnych produktów, nie ma co szukać w lokalu, bo zwyczajnie z wielu dań w menu będzie zmuszony zrezygnować. Jestem zwolennikiem zachowania równowagi w swojej diecie, proponuje np. przez 6 dni przestrzegać ściśle swojej diety, a raz w tygodniu pozwolić sobie zgrzeszyć w kuchni, ponieważ organizm potrzebuje radości z jedzenia, dostarczenia cukru, smaku soli i wielu innych. Natomiast jeśli regularnie postawimy na zbilansowane posiłki a nie jedzenie śmieciowe, wówczas żadna dieta pełna wyrzeczeń nie będzie potrzebna i pozwoli nam to odżywiać się zdrowo i przyjemnie.

Jest Pan właścicielem trzech restauracji. Jak ocenia Pan rynek gastronomiczny w Polsce?

Nie jestem w stanie ocenić całej Polski, ale rynek warszawski owszem. Rynek stale zmienia się. Z tego co obserwuję, restauratorzy w głównej mierze podążają za trendami, a nie za sezonowością. Moja filozofia i funkcjonowania moich restauracji jest prosta – skąd są Twoje geny, to jedz. Uważam, że w głównej mierze powinniśmy sięgać po dania i produkty z regionu, z którego pochodzimy, bo to jest najlepsze dla naszego organizmu. A druga sprawa, to wspomniana już przeze mnie sezonowość. W danej chwili arbuz jest pyszny, ale w zimie on już nie będzie smakować jak teraz. Zauważmy, że bombę witamin znajdziemy w rokitniku, dereniu, żurawinie, które aktualnie są zbierane i są dużo lepszym rozwiązaniem niż np. sięganie po pastylki lub inne wspomagacze będące uzupełnieniem diety.

Uważam, że warto kierować się sezonami i patrzeć co w danej chwili w naszym kraju jest najświeższe. Dodatkowo będziemy wspierać polską gospodarkę i producentów. Nie twierdzę, że nie powinniśmy nigdy sięgać po np. mango, ananasa czy jagnięcinę, ale należy robić to z umiarem, żeby nie były głównym składnikiem naszego jedzenia, a przyjemnym dodatkiem.

Dlaczego zdecydował się Pan na współpracę przy projekcie promującym Pasaże Tesco?

Świetną sprawą jest robić zakupy w takich miejscach jak Pasaże Tesco, gdzie jest nie za drogo oraz mamy wszystko blisko swojego miejsca zamieszkania, nie trzeba jeździć do dużych galerii. Do tego w Pasażach Tesco można znaleźć wszystko pod jednym dachem, na dużo mniejszej przestrzeni. 

 

Dodajmy, że z początkiem września wystartowała kampania wizerunkowa Pasaży Tesco pod hasłem „Bliski sąsiad na wyciągnięcie ręki". Ambasadorem marki został Mateusz Gessler, któremu towarzyszą Paulina Krupińska i Małgorzata Rozenek-Majdan.

© Portal Spożywczy 2020-01-21 12:16:06