Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Eurocash przejmie sieć Mila za 350 mln zł

Eurocash poinformował, że przejmie 100 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Mila. Mila pozyska w ten sposób silnego strategicznego partnera rozwijającego działalność detaliczną. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł. Przejęcie uzależnione jest m.in. od pozytywnej decyzji UOKiK.


Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
Data: 15-09-2017, 18:08
fot. materiały prasowe

Transakcja zakupu Mila wpisuje się w strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju.Strategicznym celem Grupy Eurocash niezmiennie jest poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są głównymi klientami Grupy.

Po pomyślnym zakończeniu transakcji, Eurocash zostanie właścicielem sieci 188 supermarketów pod marką Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Sieć Mila obejmuje swoim zasięgiem większość województw, najwięcej sklepów prowadzi w kujawsko-pomorskim, mazowieckim, łódzkim, lubuskim, wielkopolskim, świętokrzyskim oraz śląskim. Łączna sprzedaż zrealizowana przez tę sieć w 2016 r. wyniosła blisko 1,5 mld zł.

Transakcja zakupu Mila, podobnie jak zrealizowane w styczniu 2017 r. przejęcie sieci supermarketów EKO, wpisuje się w strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów, opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju.

– Naszą misją niezmiennie jest poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych. Wobec niesłabnącej ekspansji dyskontów, aby zapewnić konkurencyjność naszym klientom, musimy pracować nad zwiększeniem skali działalności Grupy oraz nad poprawą naszej efektywności. Sieć Mila ma bardzo wysokie kompetencje w zakresie prowadzenia supermarketów z szerokim asortymentem artykułów świeżych. Dzięki tej akwizycji stawiamy kolejny krok na drodze do zbudowania ogólnopolskiej sieci supermarketów obejmującej zarówno placówki franczyzowe, jak i placówki prowadzone przez Eurocash, szczególnie w tych regionach kraju, gdzie sieć franczyzowa nie jest jeszcze dostatecznie rozwinięta – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.

– Profesjonalne podejście właścicieli oraz zarządu Mila umożliwiło sprawne przeprowadzenie procesu transakcyjnego. Mamy komfort, że Mila będzie bardzo dobrze zarządzana do czasu zamknięcia transakcji i później w ramach grupy Eurocash – dodał Jacek Owczarek.

Przejęcie sieci Mila wzmocni możliwości logistyczne Grupy Eurocash, szczególnie w zakresie dystrybucji produktów świeżych do franczyzobiorców prowadzących sklepy w centralnej Polsce. Transakcja ta pozwoli także Grupie na rozwój kompetencji w zakresie prowadzenia placówek detalicznych oraz adresowaniu oczekiwań finalnych konsumentów.

Do sfinalizowania transakcji potrzebna jest m.in. zgoda Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł, przy czym wartość ta nie obejmuje wybranych nieruchomości, które nie zostaną nabyte przez Eurocash.

Doradcą transakcyjnym właścicieli Mila był PwC, zaś doradcami prawnymi były kancelarie Weil, CMS oraz Gessel. Doradcą finansowym Eurocash był Trigon, zaś doradcą prawnym Deloitte Legal.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest blisko 15 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

 

© Portal Spożywczy 2019-09-20 03:04:46