Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Spada sprzedaż wina w dyskontach, a do łask wróciły markety

Wzrost rynku wina już nie jest zasługą dyskontów w takim stopniu jak było jeszcze kilka lat temu. Teraz super- i hipermarkety wróciły do łask - mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 20-09-2017, 10:44
fot. Shutterstock

- Już w poprzednim roku nastąpiła wyraźna zmiana na rynku sprzedaży wina i po latach wzrostu udziałów dyskontów nastąpiło nie tylko wyhamowanie, ale wręcz spadek udziału tego kanału w sprzedaży wina – mówi Robert Ogór.

- Małe sklepy do 300 m.kw. były tym segmentem, gdzie sprzedaż wina rosła najszybciej, a do łask powróciły też super- i hiper-markety – dodaje.

- Ambra w ekstremalnie ograniczonym stopniu prowadzimy sprzedaż przez sieci dyskontowe - podkreśla prezes grupy Ambra.

Ambra podaje opierając się na danych firmy Nielsen, że udział handlu tradycyjnego w sprzedaży wina w 2016 roku sięgnął 32 proc., czyli tyle samo ile w 2015 roku i 2014 r.

Z kolei udział hiper- i supermarketów wzrósł w 2016 roku do 36 proc. z 35 proc. w 2015 roku i wobec 37 proc. w 2014 roku.

Natomiast udział dyskontów w sprzedaży wina spadł w 2016 roku do 32 proc. z 34 proc. w 2015 roku i wobec 31 proc. w 2014 roku.

Robert Ogór mówi też, że według szacunków Ambry rynek wina Polsce ma silny potencjał wzrostu i może przyspieszyć w 2017 roku, a jego dynamika może wynieść około 7,0 proc. i osiągnąć w tym roku wartość 2,6 miliarda złotych wobec 2,436 miliarda w 2016 roku, gdy wzrost wyniósł 5,0 proc. z 2,32 miliarda złotych w 2015 r.

Dodaje, że konsumpcja win w Polsce jest najniższa w Europie i wynosi 3,2 litra na głowę, podczas gdy w Hiszpanii jest to 21,3 litra, Wlk. Brytanii – 22 litry, w Niemczech – 24,8 l, Szwecji - 26 l, we Włoszech – 33,3 l, a we Francji – 42,5 l.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. 

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.  

© Portal Spożywczy 2019-10-20 11:21:18