Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Koszyk cen: Tesco nie składa broni

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl Auchan zacięcie broni pozycji lidera cenowego przed zakusami ze strony Kauflandu, a ostatnio także Biedronki. Jednocześnie w każdej sieci w ujęciu rdr. ceny wzrosły. Na tym tle na duży wysiłek cenowy zdecydowała się sieć Tesco, która pomimo wewnętrznych problemów, chce głębszymi obniżkami cen, przyciągnąć do sklepów klientów zorientowanych na cenę.


Autor: dlahandlu
Data: 02-10-2017, 13:59
fot. shutterstock

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 234,5 zł na Górnym Śląsku do 251 zł w Krakowie. W lipcu ceny w Auchan kształtowały się na poziomie 247,5 zł we Wrocławiu do 250 zł w Lublinie. Oznacza to spadek cen o ok. kilkanaście zł w placówce na Górnym Śląsku. W porównaniu z wrześniem 2016 ceny wzrosły o ok. 5-10 zł w zależności od miasta, bo rok temu kształtowały się na poziomie: 229,26 zł na Górnym Śląsku do 240,72 zł w Krakowie. Na przestrzeni roku dwukrotnie podrożało masło i jabłka.

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić w cenie od 248,78 zł na Górnym Śląsku do 253,44 w Bydgoszczy. W lipcu podobne zakupy kosztowały od 258,77 na Górnym Śląsku do 262,5 zł w Bydgoszczy. Oznacza to obniżkę cen na poziomie 10 zł. W ujęciu rok do roku ceny w Kauflandzie są wyższe o ok. 8-9 zł w zależności od miasta (240,05 zł w Poznaniu do 245,05 zł w Trójmieście - wrzesień 2016).

W Carrefour podobne zakupy kosztują od 255,5 do 257,5 zł i są bardzo zbliżone do cen notowanych w tej sieci w lipcu (255,71 we Wrocławiu do 258,75 w Krakowie). W ujęciu rdr. ceny są obecnie wyższe o ok.15 zł, bowiem roku temu Carrefour przedstawił ofertę na poziomie od 239 zł w Poznaniu do 241 zł we Wrocławiu. 

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend ceny oscylowały wokół 262,74 zł względem 272,85 zł w lipcu. Oznacza to spadek cen o ok. 10 zł wobec poprzedniego badania i wzrost cen jedynie o ok. 3 zł w ujęciu rdr. (265,5 zł we wrześniu 2016).  Oznacza to, że Tesco pomimo problemów: zamykania sklepów i  ogłoszenia zwolnień grupowych w centrali firmy, inwestuje w ceny, by zawalczyć o rynek i klientów zorientowanych na cenę.

Całość badania na dlahandlu.pl

© Portal Spożywczy 2019-05-27 05:36:43